ויקיפדיה:הכה את המומחה/ארכיון208
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
האם אדם שהיה שמן וירד במשקל ללא עזרים חיצוניים...
[עריכת קוד מקור]האם אדם כזה יהיה, באופן כללי, פחות רעב אחרי שירד במשקל? הרי שמעתי בעבר שמי שיורד, אז היות ויש לו פחות שומן, יש לו פחות הורמונים "תורמים להשמנה" שמופרשים מתאים-אוגרי-שומן, דוגמת אסטרוגן, ואם איני טועה גם גרלין. האם דייקתי? תודה.
- אתה בטוח שיש קשר בין ההורמונים הללו לבין תחושת הרעב, שלדעתי קשורה הרבה לגורמים פסיכולוגיים ולהרגלי התזונה יותר מאשר להורמונים. Uziel302 - שיחה 14:32, 30 בינואר 2013 (IST)
- גרלין הוא הורמון אשר ככלל מתווך רעב. לגבי אסטרוגן, ידוע לי שיש קשר מזערי כל שהוא (אם לא לתחושת רעב אז להשפעות משמינות אחרות).
- תחושת הרעב נובעת גם מקיבה ריקה. לאנשים שמנים יש קיבה גדולה, כי נהגו לאכול הרבה והקיבה נשארת גדולה גם אחרי שירדו במשקל, לכן עושים ניתוחים של קיצור קיבה. לא שאני ממליץ על ניתוח כזה... בברכה. ליש - שיחה 11:43, 1 בפברואר 2013 (IST)
- השמנה היא דרך של הגוף לאגור אנרגיה למצבים בהם יש חוסר של מזון, בו אפשר להתקיים משריפת השומנים. בעידן בו אנו חיים זה לא נחוץ. ראיתי פעם סרט דוקומנטרי, שבו אדם שהצליח להוריד הרבה במשקל רק בעזרת מעבר לאכילה טבעונית. (¯`gal´¯) - שיחה 01:18, 5 בפברואר 2013 (IST)
- תחושת הרעב נובעת גם מקיבה ריקה. לאנשים שמנים יש קיבה גדולה, כי נהגו לאכול הרבה והקיבה נשארת גדולה גם אחרי שירדו במשקל, לכן עושים ניתוחים של קיצור קיבה. לא שאני ממליץ על ניתוח כזה... בברכה. ליש - שיחה 11:43, 1 בפברואר 2013 (IST)
- גרלין הוא הורמון אשר ככלל מתווך רעב. לגבי אסטרוגן, ידוע לי שיש קשר מזערי כל שהוא (אם לא לתחושת רעב אז להשפעות משמינות אחרות).
פתיחת וויקי נוסף בעברית
[עריכת קוד מקור]האם למישהו יש המלצה לאתר בו ניתן לפתוח מדיה-וויקי בעברית ולארח אותו? ―אנונימי לא חתם
- מה כוונתך? ―אנונימי לא חתם
- כל שרת אירוח שתומך ב־PHP ובאחר ממסדי הנתונים הבאים: MySQL, PostgreSQL, SQLite. מומלץ לינוקס, אבל שמעתי שיש מי שהצליח להריץ גם על שרתי חלונות. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 22:48, 30 בינואר 2013 (IST)
שאלה
[עריכת קוד מקור]שלום. העלינו ערך שנקרא RUNNER בדומה ל-ALL JOBS, ומשום מה מייד הופיעה הודעה כי הוא מועמד למחיקה. כמו כן נוספה קטגוריה של מחיקה מהירה. מדוע? במה זה שונה מ-ALL JOBS, והאם ניתן לשנות זאת. תודה. ראנר, RUNNERRUNNER.CO.IL ―Runner (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
- השאלה קשורה למזנון ולא להכה את המומחה. כנראה שהערך כבר נמחק כי ניסיתי לחפש אותו כדי לברר מדוע נמחק. Uziel302 - שיחה 14:28, 30 בינואר 2013 (IST)
- שים לב נהוג לחתום על ידי הוספת ~~~~ בסוף ההודעה. אתה מתכוון לערך משתמש:Runner/runner שנמחק על ידי המשתמשת:Hanay בטענה כי הוא פרסומת. אתה יכול לקרוא בפירוט כאן או לשאול את Hanay. טל (רונאלדיניו המלך) • שיחה 15:58, 30 בינואר 2013 (IST)
מה ההבדל בין זיהום לדלקת?
[עריכת קוד מקור]מה ההבדל בין זיהום לדלקת 194.114.146.227 10:09, 31 בינואר 2013 (IST)
- ראו דלקת וזיהום (רפואה). זיהום נגרם ע"י פתוגן (חיידק, וירוס וכד') וגורם לתגובה דלקתית, אך יש גורמים אחרים לדלקות מלבד זיהומים.
אני הסתכלתי שם ולא מצאתי תשובה או לפחות לא הצלחתי להבין מה התשובה, והשאלה מאוד מסקרנת אותי, למי יש תשובה ברורה? 95.35.155.101 21:10, 31 בינואר 2013 (IST)
- אפשר לשפר את הערך דלקת.. עד שמישהם יעשו את זה, דלקת היא תגובה של מערכת החיסון\כלי דם לגירוי כלשהו. הגירוי יכול להיות זיהום והוא יכול להיות לא זיהום, למשל גירוי מכני. זיהום הוא זיהום, הערך עליו ברור. לסיכום, אין הבדל בין זיהום לדלקת מכיוון שאין מקום להשוות ביניהם מכיוון שהקשר ביניהם הוא של סיבה ותוצאה ולא של דמיון. יש זיהומים שיגרמו לדלקת. יש דלקות שלא קשורות לזיהום. באנלוגיה, אפשר לשאול מה ההבדל בין תגובת כוחות הבטחון לבין חדירת מחבל למרכז קניות. יוסי • שיחה 02:57, 1 בפברואר 2013 (IST)
איזה מין יקינתון
[עריכת קוד מקור]הוא זה המופיע בתמונה המצורפת משם ? המין הנפוץ בארץ הוא יקינתון מזרחי והוא כחול. בנצי - שיחה 14:46, 31 בינואר 2013 (IST)
- http://commons.wikimedia.org/wiki/Hyacinthus_orientalis?uselang=de Nachum - שיחה 14:56, 31 בינואר 2013 (IST)
קרינה רדיואקטיבית כמסוכנת וכמזיקה לבריאות
[עריכת קוד מקור]ממתי חוקרים נעשו מודעים לכך שקרינה רדיואקטיבית עלולה לגרום לפיתוח מוטציות בתאים חיים ולכן עלולה להעלות את הסיכויים לחלות בסרטן או במחלות מוטנטיות אחרות?
ממתי חוקרים החלו להימנע מעיסוק בחומרים רדיואקטיביים, או לפחות להתעסק עימם תחת אמצעי מיגון מינימליים, בשל עניין זה?
אני שואל זאת בשל עניין אחר. באמצע המאה העשרים חוקרים החלו לבחון קשרים כימיים אפשריים של גזים אצילים. כדי לבחון דבר זה בחרו ראשוני החוקרים את הקסנון. הרדון היה גז מתאים יותר לדעתי: הרדיוס האטומי שלו גבוה יותר (הגבוה ביותר מבין הגזים האצילים), ולכן צפוי שהוא יהיה פולריזבילי יותר, ויוותר יותר בקלות על אלקטרוני הערכיות שלו, לא?
האם הרדון לא נבחר בשל הסכנה הבריאותית הכרוכה בהיותו חומר רדיואקטיבי, או שלא נבחר בשל סיבה אחרת, כגון זמן מחצית החיים הקצר שלו (פחות מארבעה ימים)?
שלום ותודה. אביתר ג' • שיחה • תרומות • כ' בשבט ה'תשע"ג • 14:52, 31 בינואר 2013 (IST).
- מארי קירי נפטרה ב-4 ביולי 1934 מאנמיה אפלסטית), כנראה בעקבות חשיפתה לקרינה רדיואקטיבית ממחקריה. הערכה זו התחזקה לאחר שבבדיקות שנערכו בשנות התשעים בביתה נמצאו שרידים רדיואקטיביים ובמיוחד על ספרי הבישול שלה. Nachum - שיחה 14:59, 31 בינואר 2013 (IST)
The Nazi war on cancer / Robert N. Proctor. - Princeton, NJ : Princeton Univ. Press, 1999. - X, 380 S.הויקי האנגלית ממליצה על ספר זה בקשר לבעיות שיוצר הרדון.
- תודה נחום. כלומר כבר בזמן מלחה"ע ii ידעו שגז רדון לא בריא (בלשון המעטה) וניצלו זאת. אביתר ג' • שיחה • תרומות • כ' בשבט ה'תשע"ג • 15:37, 31 בינואר 2013 (IST).
- http://en.wikipedia.org/wiki/Wismut_%28mining_company%29
- לא ידעתי שקרינה רדיו אקטיבית יכולה לגרום לסרטן. לגבי מוטציות, קרינה לא גורמת למוטציות, אלא לתמותה מהירה של הרבה מתאי הגוף. הניסיון לתקן את הגנים גורם למוטציות. (¯`gal´¯) - שיחה 01:24, 5 בפברואר 2013 (IST)
- חשיפה לחומרים רדיואקטיביים הפולטים קרינות מסוגים: אלפא, בטא וגמא עלולה לגרום לנזקים בחומר הגנטי של התאים. אבחון הנזק על ידי מנגנון פנימי בתא מונע חלוקה של התא עד לתיקונו, לחלופין אם הנזק גדול מדי התא מתאבד (אפופטוזיס). במקרה שהנזק הגנטי נוצר לקבוצת חלבונים (P53) מסוימת המתווכת את ההוראה לאפופטוזיס התא שומר על הנזק הגנטי וממשיך בריבוי. אם המערכת החיסונית לא תוקפת את התא, יכול להיווצר גידול סרטני. מהוויקי.
- לא ידעתי שקרינה רדיו אקטיבית יכולה לגרום לסרטן. לגבי מוטציות, קרינה לא גורמת למוטציות, אלא לתמותה מהירה של הרבה מתאי הגוף. הניסיון לתקן את הגנים גורם למוטציות. (¯`gal´¯) - שיחה 01:24, 5 בפברואר 2013 (IST)
דברים מיוחדים שקרו לבטהובן
[עריכת קוד מקור]אני רוצה לדעת מהם הדברים המיוחדים שקרו לבטהובן. ―אנונימי לא חתם
- בשביל זה אתה צריך לקרוא את הערך לודוויג ואן בטהובן ולמצוא שם "דברים מיוחדים". Corvus,(שיחה) 18:30, 31 בינואר 2013 (IST)
- בנוסף לדברי קודמי, שני אירועים: אין ספק שהאירוע המשמעותי ביותר בחייו, ביחוד כמוזיקאי ברמתו, היא התחרשותו בגיל צעיר יחסית. מאידך, יצירתו הסימפונית הגדולה, וכנראה הגדולה מכולן, חוברה על-ידו בהיותו חירש !! בנצי - שיחה 21:22, 31 בינואר 2013 (IST)
מה הכתובת של רשם העמותות של ארה"ב?
[עריכת קוד מקור]קראתי בערך רשם העמותות: "ארצות הברית- הבקרה על העמותות מותאמת לשינויים במגזר השלישי שהביא עימו העידן המודרני ולכן ממוקדת בהסדרת ההכנסות האדירות אשר עולות מגיוס תרומות מסחרי ובשקיפותן. עיקר המאמץ מופנה לנגישות הציבור למידע ולפרסומים בנושא על- ידי הדרכות ואמצעים ממוחשבים. לעומת זאת, תחום האכיפה האגרסיבי הכולל סמכויות התערבות מנהליות ושימוש באמצעים משפטיים אינו מפותח דיו."
איפה מתפרסם המידע על העמותות והפעילות שלהם? אני מעוניין להתחיל לתרום ומתלבט בין כמה עמותות.
- Lois Lerner, director of the division of the Internal Revenue Service that oversees tax-exempt groups,--גגל.
מה האינטרס של אסד לחמש את חיזבאללה דווקא בשעה שמשטרו נמצא בסכנה?
[עריכת קוד מקור]מה האינטרס של אסד לחמש את חיזבאללה דווקא בשעה שמשטרו נמצא בסכנה?
- א) לגמול לחיזבאללה על העזרה שהם מעניקים לו בדיכוי המורדים.
- ב) ניסיון למנוע מהנשק להגיע למורדים.
- ג) אולי גם אמונה שבמקרה שהמשטר ייפול חיזבאללה יגן על העלאווים בסוריה.--79.180.136.5 20:11, 31 בינואר 2013 (IST)
- לפי הבנתי החשש כעת הוא על הגעת נשק מסוריה לידי חיזבאללה, לא באופן יזום על ידי אסד. Uziel302 - שיחה 12:29, 2 בפברואר 2013 (IST)
פירמידת גילאים
[עריכת קוד מקור]שלום, בפירמידת גילאים המבוססת על אחוזים, האם 100% מתייחס לכל מין בנפרד או לכלל האוכלוסייה?
אני מקווה שהשאלה ברורה, אם לא אנסה להבהיר אותה.
תודה!
- אני משער שטבלה הכוללת שני מינים ומתארת התפלגות תצטרך לחשב את ה 100% של שני המינים יחד. לא רואה סיבה שהאחוזים יהיו של כל מין בנפרד כל עוד זה לא בטבלאות נפרדות. Uziel302 - שיחה 12:32, 2 בפברואר 2013 (IST)
- תודה עוזיאל!
XYZ - אורך גובה ועומק
[עריכת קוד מקור]שלום, בבקשה תגיד\י לי מה מהם זה אורך, גובה, ועומק. בבקשה אל תפנו אותי לערכים, פשוט תגידו לי מי זה מי ותודה רבה ! ―אנונימי לא חתם
- בדרך כלל הקו הראשון שמקביל לגבול התחתון של הדף הוא ציר ה-X, הקו השני שמקביל לשוליים של הדף הוא ה-Y והקו השלישי שניצב לדף הוא Z. לא נראה שיבוא איזה שוטר מתמטי ויגיד לך נו-נו-נו אם תחליט להחליף ביניהם, או אם תשנה את נקודת המבט שלך בדרך שתגרום להם להראות כאילו הוחלפו. יוסי • שיחה 02:49, 1 בפברואר 2013 (IST)
- שניצב לדף? למה אתה מתכוון? (אם תוכל להסביר בכתב, תודה).
- ניצב, כמו נר שניצב על הדף. זה הקו שנשאר אחרי שמחקת את שני הקודמים. יוסי • שיחה 08:06, 1 בפברואר 2013 (IST)
- אפשר לעיין גם במערכת צירים קרטזית#מערכת צירים תלת-ממדית ולראות שבאיורים commons:Category:Cartesian coordinates (space) מופיעות גרסאות שונות לכיוון הצירים ביחס לצופה.
- שניצב לדף? למה אתה מתכוון? (אם תוכל להסביר בכתב, תודה).
האם אני נחשב למשוגע?
[עריכת קוד מקור]― הועבר לדף ויקיפדיה:הכה את המומחה/ארכיון פסיכולוגיה/6
אני תופס את המציאות באופן אובייקטיביי
[עריכת קוד מקור]האם הטענה הזאת יכולה להיות נכונה לוגית? 109.67.167.253 23:07, 1 בפברואר 2013 (IST)
- לא. אתה תופס את המציאות באופן סובייקטיבי, היא מפולטרת בחושים שלך (הפרשנות החושית הספציפית שלך היא איך שאתה תופס את המציאות), האובייקטיבי יכול להיות שונה מאד ממה שאתה תופס בחושיך, לפחות בהמון מקרים.
פרטים לגבי, מה זה,צבע המרטון רקוע או חלק
[עריכת קוד מקור]― הועבר מהדף ויקיפדיה:ספר אורחים
מה זה צבע המרטון רקוע או חלק למתכת ?
- מדובר בצבעים שמשמשים עבור צביעת מתכות של חברת המרטון. כאשר רקוע נראה כמו מתכת רקועה (קרי, מתכת שיושרה על ידי מכות פטיש ויש בו סימנים מהמכות, זאת טכניקה אמנותית, לפני המהפכה התעשייתית, זאת היתה הטכניקה הנפוצה ליישור ועיקום מתכות) בטקסטורה לא אחידה וטבעית, וחלק נראה כמו גוון חלק ואחיד. בברכה, Itzuvit - שיחה סדנה 12:20, 2 בפברואר 2013 (IST)
אתר חופשי ללימוד חשבון ומתמטיקה
[עריכת קוד מקור]מהבסיסי ביותר ועד למתקדם. מישהו יודע על דבר כזה? (עדיף בעברית אך אפשר גם באנגלית). 188.64.204.85 18:42, 2 בפברואר 2013 (IST)
- בעברית יש את האתר "אני 10" (אתר חינמי), ובאנגלית יש אתר ענק KHAN ACADEMY עם חומר מרמת ההתחלה ועד לרמת אוניברסיטה - במקצועות רבים וגם למתמטיקה (בחר שם ב-pre mathematics and algebra); יש שם לימוד ותירגול של החומר הנלמד באופן מתוקשב. אתר מומלץ מאוד אם אתה מבין אנגלית. גם הוא חינמי (אך צריך לפתוח חשבון ולהירשם קודם כל- על מנת שתוכל לעקוב אחר ההתקדמות שלך בחומר ועל מנת שתהיה התאמה לאתר כלפיך). בהצלחה! מוטיבציה - שיחה 20:07, 2 בפברואר 2013 (IST)
- הערה: לחלק מהסרטונים ב-Khan Academy יש גם תרגום לעברית, ולרובם יש כתוביות באנגלית. 94.159.240.217 08:52, 3 בפברואר 2013 (IST)
- בעברית יש את האתר "אני 10" (אתר חינמי), ובאנגלית יש אתר ענק KHAN ACADEMY עם חומר מרמת ההתחלה ועד לרמת אוניברסיטה - במקצועות רבים וגם למתמטיקה (בחר שם ב-pre mathematics and algebra); יש שם לימוד ותירגול של החומר הנלמד באופן מתוקשב. אתר מומלץ מאוד אם אתה מבין אנגלית. גם הוא חינמי (אך צריך לפתוח חשבון ולהירשם קודם כל- על מנת שתוכל לעקוב אחר ההתקדמות שלך בחומר ועל מנת שתהיה התאמה לאתר כלפיך). בהצלחה! מוטיבציה - שיחה 20:07, 2 בפברואר 2013 (IST)
"אללה אכבר!"
[עריכת קוד מקור]כצופה אדוק בסרטוני מלחמת האזרחים בסוריה המופצים ברשת שמתי לב שכמעט בכל סצנה בה מופיעים המורדים, הם צועקים את הקריאה "אללה אכבר!" (האל הכביר/החזק). שאלתי היא, האם הקריאה הזו מאפיינת בקרב דוברי הערבית דווקא מגזרים דתיים - מוסלמיים, או שמא היא השתרשה בכל דוברי השפה הערבית כקריאת התפעלות כללית? הוי ארצי - שיחה 19:21, 2 בפברואר 2013 (IST)
- בינתיים מצאתי כאן משהו על זה, וגם כאן. הוי ארצי - שיחה 19:35, 2 בפברואר 2013 (IST)
כמה תושבים "תמימים" נהרגו במלחמת העצמאות?
[עריכת קוד מקור]הייתי רוצה לדעת כמה תושבים יהודים שלא היו לוחמים נהרגו, וכמה תושבים ערבים (שוב, לא חמושים) וגם את הכמות היחסית של ההרוגים ביחס לאוכלוסיות השונות באותה התקופה. לא מצאתי נתונים, והייתי שמח לנתונים אמינים, עד כמה שאפשר. מישהו מכיר כאלה? אביעד • שיחה 08:15, 3 בפברואר 2013 (IST)
- מתוך מלחמת העצמאות: אבדות לישראל - 6,373 (כ-4,000 חיילים ו-2,373 אזרחים). לגבי הערבים המצב מסובך יותר ואין אפילו מספר מוסכם של כמה ערבים נהרגו בסך הכל, על אחת כמה וכמה על התפלגות חמושים/אזרחים, מה עוד שרבים מהערבים המקומיים היו חברים במיליציות וכנופיות שונות שהיו מעורבות בלחימה. בברכה, MathKnight-at-TAU - שיחה 12:40, 3 בפברואר 2013 (IST)
- ובכל זאת, יש ההערכות? יש מספר מקרי טבח ידועים בערבים תושבי הארץ, אבל הם מעטים יחסית, אין מניין אובייקטיבי? מחקר? אביעד • שיחה 16:31, 3 בפברואר 2013 (IST)
- קשה לבנות "מניין אובייקטיבי", כי כל צד בעימות יכול להציג נתונים שנוחים לו. כנ"ל לגבי עדויות, ראיות ונפש החוקר שמרכיבים מחקר. במלחמת אזרחים יש אזרחים רבים שפועלים כלוחמים וכתומכי לחימה, ולכן האבחנה לא ברורה. לגבי מדיניות של פגיעה מכוונת באזרחים, בעידוד ההנהגה - היה נפוץ מאוד בצד הערבי (שכידוע יזם את המלחמה, ולכן נושא באחריות עיקרית לתוצאות), ולא בצד היהודי. ―אנונימי לא חתם
- מסכים עם אנונימי. להבנתי, בני מוריס נחשב אובייקטיבי למדי בספרו 1948: תולדות המלחמה הערבית-ישראלית הראשונה. טרם קראתי... Anrys - שיחה 21:25, 3 בפברואר 2013 (IST)
- קשה לבנות "מניין אובייקטיבי", כי כל צד בעימות יכול להציג נתונים שנוחים לו. כנ"ל לגבי עדויות, ראיות ונפש החוקר שמרכיבים מחקר. במלחמת אזרחים יש אזרחים רבים שפועלים כלוחמים וכתומכי לחימה, ולכן האבחנה לא ברורה. לגבי מדיניות של פגיעה מכוונת באזרחים, בעידוד ההנהגה - היה נפוץ מאוד בצד הערבי (שכידוע יזם את המלחמה, ולכן נושא באחריות עיקרית לתוצאות), ולא בצד היהודי. ―אנונימי לא חתם
שתי שאלות בפיזיקה (לא שייך למדעים מדויקים)
[עריכת קוד מקור]בימים בהם הייתי ילד, הייתי רואה המון סרטים מוצירים שבהם היו מראים את השמים כחולים כהים עם המון כוכבים. משום מה, כאן בישראל, השמים תמיד נראים לי שחורים, עם מספר מועט מאד של כוכבים, אפשר לומר, כמות ספירה על יד אחת. למה זה חייב להיות ככה?, למה אני לא רואה יותר גרמי-שמים מכמה כוכבים בצבע לבן נוטה לטורקיז?, האם יש מקומות בכדור הארץ שבהם כן רואים זאת כך?
ותראו למשל קטע מהסרט "קונטקט" (1997) עם ג'ודי פוסטר, שם, בערך מ-5 הדקות של הקטע, מוצגת סביבה שבה רואים כוכבים היטב בצורה מרהיבה מאד (נא לראות ב HD).
תודה רבה למי שיענה לי על התהיות הפיזיקאליות האלה.
- אתה לא רואה את הכוכבים בגלל זיהום אור. בארץ המקום היחיד שאין בו הרבה זיהום אור הוא הנגב.--79.179.101.67 13:04, 3 בפברואר 2013 (IST)
- אוף זה כל כך מעצבן !!!!!
- יש לכם המלצות איפה אפשר לראות היטב את הכוכבים בארץ? מקום שבאמת אפשר לראות אותם בו בצורה טובה מאד? 109.66.26.200 10:39, 4 בפברואר 2013 (IST)
- מצפה הכוכבים על שם וייז ליד מצפה רמון נותן בדרך כלל תנאי תצפית טובים, למרות זיהום האור של הישוב. אם תמשיך דרומה על כביש 40 אל מעבר למכתש רמון. התנאים ישתפרו מעט. Easy n - שיחה 10:44, 4 בפברואר 2013 (IST)
- אני יודע שפעם זה היה ככה, היה אפשר לראות מלא כוכבים בשמיים. שמעתי פעם (באיזשהו סרט) שבערים לא רואים כוכבים בשמיים, במקומות יותר "טבעיים" כמו יערות וכפרים כן רואים. אז ככל הנראה הסיבה היא כן זיהום אוויר כפי שצויין כאן. (¯`gal´¯) - שיחה 00:59, 5 בפברואר 2013 (IST)
- מצפה הכוכבים על שם וייז ליד מצפה רמון נותן בדרך כלל תנאי תצפית טובים, למרות זיהום האור של הישוב. אם תמשיך דרומה על כביש 40 אל מעבר למכתש רמון. התנאים ישתפרו מעט. Easy n - שיחה 10:44, 4 בפברואר 2013 (IST)
- יש לכם המלצות איפה אפשר לראות היטב את הכוכבים בארץ? מקום שבאמת אפשר לראות אותם בו בצורה טובה מאד? 109.66.26.200 10:39, 4 בפברואר 2013 (IST)
- אוף זה כל כך מעצבן !!!!!
שאלות תאורטיות לא רפואיות בנוירולוגיה
[עריכת קוד מקור]האם חולה אנצפליטיס לטרג'יקה ואדם בתרדמת (קומה) חווים את אותן חוויות קוגניטיביות?, על מה דיווחו אלה באלה? מישהו ערך השוואה בנושא?
מדוע מעמד הר סיני אינו נזכר במזמור קל"ו (כי לעולם חסדו) בתהילים?
[עריכת קוד מקור]שבוע טוב,
רוב הפסוקים במזמור קל"ו בתהילים [1] מודים לקב"ה על בריאת העולם ועל יציאת מצרים. לכן מפליא אותי שאין בו זכר למעמד הר סיני או לתורה גופא. איזה פרשנים התייחסו להיעדרו של מעמד הר סיני ממזמור זה? בתודה, ליאור पॣ • כ"ד בשבט ה'תשע"ג • 17:01, 3 בפברואר 2013 (IST)
- אני לא יודע לגבי התייחסות ספציפית למזמור זה, אבל בבביקורת המקרא נטען שמעמד הר סיני לא מופיע במזמורים מסוימים כיוון שזוהי מסורת מאוחרת. זו תאוריה שפרופ' ישראל קנוהל מזכיר בספריו "מאין באנו" ו"השם". כדי לתרץ את העובדה שהר סיני כן מופיע בחלק מהמזמורים, כמו "הרים נזלו מפני ה' זה סיני", הוא טוען ש"זה סיני" הוא תוספת של מעתיק שלא הרגיש נוח עם העדר האזכור להר סיני. 94.159.240.217 17:53, 3 בפברואר 2013 (IST)
- תודה. עכשיו שמעתי מיוסי זיו שבדעת מקרא נכתב שהחלק הזה במזמור (מפסוק י' והלאה) מודה על ישועות והצלה. מכיוון שבהר סיני נלחמנו רק עם עצמנו ולא גווענו בצמא או ברעב, הוא לא נזכר במזמור. מעניין. ליאור पॣ • כ"ה בשבט ה'תשע"ג • 22:24, 4 בפברואר 2013 (IST)
תמונה
[עריכת קוד מקור]בנסותי להעלות קובץ צילום ואחרי שכבר מילאתי את כל השדות הנידרשים אני לוחץ על העלאת הקובץ ומופיעה הודעה האןמרת " המידע לא מלא .חובה לספק את שם בעל הזכויות" .אינני יודע באיזה שדה עלי למלא את שם בעל הזכויות .האם הכוונה לשמי או לשם המשתמש בלבדSafir - שיחה 17:23, 3 בפברואר 2013 (IST)
- אם אתה בעל הזכויות, הוסף את שמך. אם הזכויות על הצילום שייכות לצלם אחר, הוסף את שמו. וכמובן יש להוסיף אישור מטעם בעל הזכויות, שהוא מוותר על זכויותיו על הצילום. יוסי מחשבון אחר - שיחה 12:04, 5 בפברואר 2013 (IST)
קבר בחוף דור
[עריכת קוד מקור]בכפר הנופש שנמצא במושב דור יש מבנה, שנראה כמו קבר, ובתוכו תלוי דגל ערב הסעודית. האם זהו קבר? מי האדם הקבור שם, לפי המסורת המוסלמית? למה תלוי שם דגל ערב הסעודית? האם היום באים להתפלל שם? האם מישהו אחראי לנקות שם וכדומה? 87.68.167.121 04:43, 4 בפברואר 2013 (IST)
- בקצה הדרומי של כפר הנופש דור, על הדשא, בין ביתני הנופש, ניצב קברו של השייח עבד אלרחמן אלבוג'ירמי, מתושבי המקום. קרוביו, על פי המדריך, מתגוררים היום בלבנון, בסוריה ובקנדה. עיין ערך זקני צפת. Nachum - שיחה 12:25, 4 בפברואר 2013 (IST)
- למה תלוי שם דגל ערב הסעודית? 87.68.167.121 05:01, 5 בפברואר 2013 (IST)
- אני מניח שזה סוג של הומור-אם תוכל צלם את זה. Nachum - שיחה 10:45, 5 בפברואר 2013 (IST)
- למה תלוי שם דגל ערב הסעודית? 87.68.167.121 05:01, 5 בפברואר 2013 (IST)
מילים לשירים ביידיש
[עריכת קוד מקור]מחפש מילים של השירים "חאָלעמט חאָלעמט נאָך", "ביים בערגל ביים טייכל" (= "מתחת לסלע צומחת לפלא..."), "אויף די גרינע בערגער", ושירים נוספים. ראיתי את האתר הזה. האם יש עוד אתרים מתאימים?
היסטוריית הגרסאות
[עריכת קוד מקור]בהיסטוריית הגרסאות של דף זה, בגרסה של הוספת הפסקה החדשה "קבר בחוף דור", כתובה התגית "אות סופית באמצע מילה". מה זה אומר? בדקתי ולא מצאתי אות סופית באמצע מילה בפסקה זו, אלא רק בפסקה הקודמת. 87.68.167.121 04:59, 4 בפברואר 2013 (IST)
- התגית מוצגת אם יש בכל הדף בעיות ולא רק בעריכה שלך. טל (רונאלדיניו המלך) • שיחה 11:18, 4 בפברואר 2013 (IST)
- למה התגית מוצגת ליד השורה של העריכה שלי? 87.68.167.121 05:03, 5 בפברואר 2013 (IST)
איך רופאים מבדילים בין מיליגרם למיקרוגרם באותיות יווניות?
[עריכת קוד מקור]איפה אפשר לראות תרשים שמרכז את כל סוגי הכיתובים הרפואיים לתרופות? תודה.
- בגדלים פיזיקלים כמו מסה (גרם) התחילית מילי מבוטאת על ידי האות הלטינית m ומיקרו על ידי האות היוונית μ (מו) ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה ♠ 11:48, 4 בפברואר 2013 (IST)
- ומילי (אלפית)? איך הם מסמנים?
- כפי שכתבתי באות m מיליגרם=mg ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה ♠ 17:18, 4 בפברואר 2013 (IST)
- איפה אני יכול לקרוא על הסימונים האלה? על כל הסימונים המשמשים לסימון כמויות של תרופות?, אני מניח שאין יותר מדיי מ4-5 סימנים כאלה. תודה.
- לא רק רופאים. גם פיזיקאים, כימאים, מהנדסים וכל מי שמתעסק בגדלים מיקרוסקופיים. אתה יכול לראות טבלה בערך תחיליות במערכת היחידות הבינלאומית. Corvus,(שיחה) 10:22, 5 בפברואר 2013 (IST)
- ברור, גם הם.
- לא רק רופאים. גם פיזיקאים, כימאים, מהנדסים וכל מי שמתעסק בגדלים מיקרוסקופיים. אתה יכול לראות טבלה בערך תחיליות במערכת היחידות הבינלאומית. Corvus,(שיחה) 10:22, 5 בפברואר 2013 (IST)
- איפה אני יכול לקרוא על הסימונים האלה? על כל הסימונים המשמשים לסימון כמויות של תרופות?, אני מניח שאין יותר מדיי מ4-5 סימנים כאלה. תודה.
השפה העיברית
[עריכת קוד מקור]שולחן אחד ביחיד. למה שולחנות ברבים? כדור אחד ביחיד. כדורים ברבים? למה לא כדורות? שוק ברבים? שווקים. דוד (שמש) ברבים? דוודים. לול (תרנגולים) ברבים? אין דבר כזה לוולים. למה?
- לגבי העניין הראשון עם השולחנות והכדורים, אלו שמות עצם יוצאי דופן, וכנ״ל גם לגבי חלונות, אבנים, ניירות, וכו׳. לגבי העניין השני איני יודע (כנראה שזה גם יוצא דופן), אבל מישהו אחר שיודע יוכל לענות כאן. בברכה, פָדִיחָה ש\ת 12:13, 4 בפברואר 2013 (IST)
- -cafe.themarker.com/post/1772462
- דּוּד – דְּוָדִים (על פי האקדמיה גם דּוּדִים) – דודי שמש, שוק – שווקים – שוקי ההון
- -cafe.themarker.com/post/1772462
אצטדיון רמת גן - כמה אנשים...
[עריכת קוד מקור]-- הועבר משיחה:אצטדיון רמת גן
שאלה ורוצה בבקשה שתענו
כמה אנשים התכנסו באיצטדיון במשך השנים 84.111.146.69 14:57, 4 בפברואר 2013 (IST)
איך יודעים אם למשהו יש בית?
[עריכת קוד מקור]איך יודעים אם למשהו יש בית בארץ או בחול? נניח משהו בחובות האם אפשר לדעת אם יש לו נכסים כמו חשבונות בנק, דירה וכו?
- חשבונות בנק ומקרקעין באקץ רשומים על שם משיהו באופן מסודר. לרשויות שונות, למשל הוצאה לפועל, יש גישה למאגרים והם יכולים לבדוק בלחיצת כפתור אלו נכסים וחשבונות רשומים על שם פלוני. לגבי נכסים בחו"ל זה כמובן מסובך יותר כי אין קשר בין המערכות. DGtal 14:27, 5 בפברואר 2013 (IST)
האם הטכניון באמת עדיף במשהו?
[עריכת קוד מקור]פרט לשם המפוצץ, במה לימודים בטכניון טובים לסטודנט?
האם הסיכוי למצוא עבודה גובהים יותר לבעל ממוצע 75 מהטכניון או ממוצע 85 מתל- אביב? האם וועדת לקבלה לתואר שני באוניברסיטאות הארץ מתחשבת בזה שהציונים בטכניון כל כך נמוכים? 79.176.162.57 19:34, 4 בפברואר 2013 (IST)
- הטכניון אמנם נחשב למוסד יוקרתי במקצועות ההנדסה ומדעים מדויקים. כיון שבשונה מאוניברסיטאות אחרות אין בו מדעי הרוח והחברה והוא ממוקד יותר. הציונים הסופיים לא בהכרח יהיו נמוכים ממוסדות אחרים. בין לתואר שני ובין למציאת עבודה משקללים מגוון קריטריונים, לא רק ציונים. וכן, רמת המוסד בתחום הנלמד יכולה גם היא להשפיע על ההחלטה. Uziel302 - שיחה 17:30, 5 בפברואר 2013 (IST)
- לא יודע לגבי שוק העבודה, אבל לגבי תואר שני במוסד אחר, חוששני ש 85 במכללה גרועה יהיו עדיפים על 79 בטכניון. משה פרידמן - שיחה 19:12, 5 בפברואר 2013 (IST)
הקוראן בעברית
[עריכת קוד מקור]היכן ניתן למצוא באינטרנט את הקוראן מתורגם לעברית?
- יש תרגום חלקי בויקיטקסט. (¯`gal´¯) - שיחה 00:50, 5 בפברואר 2013 (IST)
- יש כאן להורדה: [2] יואלפ - שיחה 08:30, 5 בפברואר 2013 (IST)
מי לחסד ומי לשבט?
[עריכת קוד מקור]מה הכוונה בביטוי? --82.81.204.206 10:43, 5 בפברואר 2013 (IST)
- ראה שהמשמעות המקורית של שבט היא - מקל חזק וקשה. השבט שימש גם כדי להכות ולייסר אנשים, על-מנת לאכוף משמעת. המקור הוא איוב לז 13: " אִם לְשֵׁבֶט. Nachum - שיחה 10:55, 5 בפברואר 2013 (IST)
- "חוֹשֵׂךְ שִׁבְטוֹ, שׂוֹנֵא בְנוֹ; וְאֹהֲבוֹ, שִׁחֲרוֹ מוּסָר." במשלי יג' כא.
פרוש מי שאינו מלקה את בנו בשבט (שוט) – שונא את בנו. הכוונה – מי שאינו מבקר את ילדיו ואינו מעניש אותם – שונא את ילדיו (כי אינו מחנך אותם). מקור [3] יעזור לך להבין במה זה שבט--פו-איי - שיחה 22:27, 9 בפברואר 2013 (IST)
כשאתם הולכים למוסך ורוצים דד-ליין מהפחד שיסטלבתו עליכם
[עריכת קוד מקור]האם אתם המומחים מבקשים דד-ליין והאם קיבלתם אותו רק במוסכים רשמיים?
מבדק כלשהו
[עריכת קוד מקור]יש מבחן, שבו הנבדק צריך לגזור סביב צורה כלשהי, במרחק קבוע מהצורה. מה זה בודק, חוץ מקואורדינציה וקשר יד-עין ומוטוריקה עדינה? 80.230.61.245 05:24, 6 בפברואר 2013 (IST)
- תפיסה גיאומטרית, שהיא חלק מתפיסה מרחבית. על הנבחן לאמוד מרחקים ולזהות מבנה של צורות.Uziel302 - שיחה 09:41, 7 בפברואר 2013 (IST)
ייבוש ידיים לאחר שנרחצו בסבון
[עריכת קוד מקור]הבחנתי בתופעה מעניינת.
לאחר שאני רוחץ ידיים בשירותים ציבוריים כלשהם, אני מייבש אותן במכשיר הייבוש החשמלי. אני מאלה שנוהגים להעמיד את הידיים מתחת למייבש עד שאחרונת הטיפות התייבשה, בייחוד בחורף, כדי שהידיים שלי לא ייסדקו וייפצעו. שמתי לב שכשאני רוחץ ידיים במים ובסבון הייבוש איטי יותר מכאשר אני רוחץ ידיים במים בלבד. מה יכולה להיות הסיבה לכך?
יום טוב. אביתר ג' • שיחה • תרומות • כ"ו בשבט ה'תשע"ג • 17:05, 6 בפברואר 2013 (IST).
- אפשר להרהר בסיבה הגיונית. אבל לא בטוח שבאמת יש הבדל, מכיוון שאתה מסתמך על תחושת הזמן שלך ועל התחושה של יבש\רטוב בכף היד. שני מדדים מאד לא מדוייקים. אבל נניח שאתה צודק. מסקנה ראשונה היא שיש בעיה עם איך שאתה רוחץ ידיים בשירותים ציבוריים מכיוון שאתה לפעמים לא משתמש בסבון.. נניח שהבעיה לא תלויה בך ונניח שאני לא אוהב להטיף לרחיצת ידיים נכונה (העיקר הוא שפשוף ממושך של העור), סבון מסיר שומן ושומן הוא חומר הידרופובי. אפשר להניח שמים ישבו יותר בקלות על (יצמדו ל) עור שהשומן נשטף ממנו מאשר על עור עטוף שכבת שומן (טבעית) דקה. והנה הסבר. יוסי מחשבון אחר - שיחה 17:24, 6 בפברואר 2013 (IST)
- תודה. 18:33, 6 בפברואר 2013 (IST).
- הסבר מעיין, אבל אולי פשוט כשהוא רוחץ רק עם מיים הוא עושה תא זה פחות זמן, והידיים פחות סופגות מים? eman • שיחה • ♥ 19:36, 6 בפברואר 2013 (IST)
- א) תשובה לשאלה - אם יש יותר שומן על העור, אז המים נדחים מהשומן, ומצטברים בטיפות גדולות. כדי לראות את זה, מרח את הידיים בכמות נדיבה של וזלין, והרטב אותן.
- ב) כשאני נכנס לשירותים ציבוריים להשתנה בלבד, אני נוגע רק במכנסיים שלי, בידית של הדלת של חדר השירותים, ובידית של הורדת המים במשתנה. על כל אלו אין הרבה חיידקים של צואה ושאר מרעין בישין. בברז כולם משתמשים. בכלי של הסבון משתמשים בעיקר מי שהטילו צואה. לכן, ייתכן שעל הברז והסבונייה יש יותר חיידקים מאשר על הידיים שלי. בדרך כלל אינני רוחץ את הידיים בחדר השירותים, אלא הולך לחדר אחר ורוחץ שם בקיצור, ללא סבון. שאלה ליוסי - למה אני צריך להשתמש בסבון? 80.230.61.245 21:01, 6 בפברואר 2013 (IST)
- תקציר מאמר סקירה לדוגמא: [4] (נדמה לי שהמאמר כולו נגיש אבל לא בדקתי). ובקובץ ה PDF המצורף [www.afro.who.int/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=1720&ItemId=2111] (לא יודע למה הקישור לא אוטומטי, אפשר לנסות העתק-הדבק לדפדפן) אפשר לקרוא איך לשטוף ידיים (עם מים וסבון ולשפשף בחוזקה 15-20 שניות בכל חלקי כף היד עד שנוצרת שכבת קצף) ובין היתר מתי לשטוף. מודגש שם במיוחד שהשתנה בשירותים היא בהחלט סיבה לרחיצת ידיים. בחיפוש אחרי הנושא באתר WHO יש אלפי תוצאות נוספות. יוסי • שיחה 02:07, 7 בפברואר 2013 (IST)
מחקרים מדעיים על אושר
[עריכת קוד מקור]― הועבר לדף ויקיפדיה:הכה את המומחה/ארכיון פסיכולוגיה/6
לאיזה זרם אומנותי אפשר לשייך את היצירה? האם זה היה נכון להכריז אליה כרומנטיציזם? או אולי נאו-קלאסיציזם? או אפילו אימפרסיוניזם? 79.179.218.175 22:01, 6 בפברואר 2013 (IST)
- מצאתי שזה אקספרסיוניזם. אפשר למחוק את השאלה. 79.179.218.175 10:44, 7 בפברואר 2013 (IST)
- לא נהוג למחוק בהכה את המומחה שאלות שנענו, וזה לא משנה שהעונה הוא השואל עצמו... המידע עשוי להועיל למאן דהו בעתיד וקצת טקסט בארכיון לא מזיק כל כך. Uziel302 - שיחה 12:50, 8 בפברואר 2013 (IST)
Show Original (Gmail) הצג מקור
[עריכת קוד מקור]שלום רב,
אני מניח שאפשר לראות את זה בכל כתובות הדוא"ל, בג'ימייל זה נקרא "הצג מקור".
מה זה בעצם אומר? יש שם טקסט אינסופי כזה ולא ברור... מה הוא נותן לנו? 80.230.61.245 04:38, 7 בפברואר 2013 (IST)
- זה קשור קצת להיסטוריה של האי-מייל. הודעות מייל כפי שהן נשלחות ממחשב למחשב הן בעיקרן הודעות טקסט אנגלית. ברגע שרוצים להעביר תוכן יותר מורכב - למשל אותיות עבריות, תמונות, צבעים, אזי נדרש לקודד אותם בצורה שתראה כמו הודעת טקסט באותיות אנגליות - שייראה ג'יבריש. השיטה הנפוצה לעשות זאת נקראת MIME. זה פשר הטקסט האינסופי. הוא לא אינסופי אבל הוא יכול להיות ארוך, תלוי מה מקודד שם.
- עוד דבר שרואים שם זה את ה-Header-ים. אלו שדות באנגלית מהצורה "כותרת:תוכן" שמכילים את כתובת הנמען והשולח, תאריך השליחה, שורת הנושא, שעת שליחה ושעת קבלה וכד'. הדברים האלה מופיעים בראש הדף. [kotz] [שיחה] 21:07, 7 בפברואר 2013 (IST)
שאלה נוספת - אם קיבלתי מייל היום, והתאריך שמופיע עליו הוא לפני 5 ימים, אז למה זה קורה? האם ב"הצג מקור" אפשר להבין מה קרה? 80.230.61.245 04:38, 7 בפברואר 2013 (IST)
- יכול להיות שכתבו אותו לפני 5 ימים ושלחו אותו היום? יש כמה שדות שייתכן שיעזרו לך. שים לב ש-header-ים חדשים נוספים בתחילת ההודעה. [kotz] [שיחה] 21:07, 7 בפברואר 2013 (IST)
תודה רבה!
עוד שאלות: העתקתי לג'י-מייל מהערך "בועת סבון" של ויקיפדיה את הפסקה "היסטוריית מפריחי הבועות כצעצועים". הקשתי על המקש enter. המילה "מקור" שבסוף הפסקה זזה לצד ימין. הקשתי שוב על המקש enter. המילה "מקור" שבסוף הפסקה זזה לצד שמאל. מה גורם לכך? 80.230.61.245 04:38, 7 בפברואר 2013 (IST)
אם אני שולח לעצמי הודעה בג'י-מייל, אז במכתב שמגיע, תחת שם השולח כתוב "אני". אבל לפני שליחת ההודעה, אם אני מצביע עם העכבר על השם שלי ברשימת הנמענים, אז כתוב "אתה". מה גורם לכך? 80.230.61.245 04:38, 7 בפברואר 2013 (IST)
- זה מה שהמתכנתים של GMAIL החליטו שמתאים. אין לזה סיבה מיוחדת. [kotz] [שיחה] 21:07, 7 בפברואר 2013 (IST)
שלחתי לעצמי הודעה בג'י-מייל, ובמקום הכתובת שלי היה כתוב "רשימת נמענים חסויה". מה גורם לכך? 80.230.61.245 04:38, 7 בפברואר 2013 (IST)
- שמת את כתובתך בשדה BCC במקום בשדה TO. [kotz] [שיחה] 21:07, 7 בפברואר 2013 (IST)
- בהודעה ששלחתי לעצמי, בהתחלה אני הופעתי ברשימת הנמענים. אחרי כן, במשך תקופה מסוימת, במקום הכתובת שלי היה כתוב "רשימת נמענים חסויה", ואחרי כן זה הוחלף בחזרה. מה גורם לכך? 80.230.61.245 07:33, 10 בפברואר 2013 (IST)
(הוספת את החתימה שלי לכל השאלות שלמעלה, וחלק מהן אינן שלי, אבל לא מפריע לי שהוספת את החתימה שלי גם להן. בכל מקרה, הרבה תודה על התשובות. יש לי עוד שאלות.)
כתבתי טיוטה של הודעה, ואחרי כן ערכתי אותה מחדש, או כתבתי טיוטה של הודעה, וביום אחר שלחתי אותה. האם אפשר לדעת מה היה התאריך הקודם שבו הטיוטה עודכנה? 80.230.61.245 07:33, 10 בפברואר 2013 (IST)
האם יש דרך להעתיק את כל ההודעות שבתיבת האי-מייל שלי אל קובץ טקסט אחד? 80.230.61.245 07:33, 10 בפברואר 2013 (IST)
האם יש דרך להעתיק את כל ההודעות שבתיבת האי-מייל שלי אל ספריה בכונן המחשב, כמו שמעתיקים קבצים מכונן לכונן, בלי לפתוח כל הודעה בנפרד? 80.230.61.245 07:33, 10 בפברואר 2013 (IST)
- יש כל מיני דרכים. ראית כל אתה צריך להביא את הודעות הדואר למאגר מקומי. אם אתה משתמש ב-gmail, הדרך הפשוטה ביותר לכך היא הגדרת אפשרות להתחברות בIMAP לחשבון. לקוחות דואר שונים שומרים הודעות דואר בדרכים שונות. למיטב זכרוני Thunderbird, לדוגמה, שושמר כל תיבת דואר כקובץ mbox (אנ') עם עוד קבצים נוספים שמשמשים כאינדקסים. Tzafrir - שיחה 10:48, 11 בפברואר 2013 (IST)
הודעה לדוגמה
[עריכת קוד מקור]דוגמה להודעה שקיבלתי (ושליתי מתיבת דואר הזבל), בניצול העובדה שאין לי בעיה לצטט את כתובת הדואר שלי:
הודעת דואר בפרוטוקול SMTP מתחלקת לשני חלקים: המעטפה (envelope), וההודעה עצמה. ההודעה עצמה כוללת כל מיני כותרות שרובן לא מוצגות כרגיל. את המעטפה בכלל לא קוראים (אבל לפעמים יש רמזים לתוכנה). לדוגמה, מיעון ב-BCC מתבצע על ידי ציון הנמען במעטפה בלבד ולא בגוף ההודעה. נתחיל בקריאה ההודעה:
בראש ההודעה יש כותרות (headers). כל כותרת כוללת שם ואחריו נקודותיים ותוכן.
Return-Path: <wladakovautobahn-group.com>
כתובת השולח להחזרה (או דיווח על בעיות).
X-Original-To: tzafrircohens.org.il Delivered-To: tzafrircohens.org.il
כשההודעה הגיעה לשרת המקומי הכתובת על המעטפה הייתה הכתובת שלי, וזה לא השתנה במהלך הטיפול בשרת המקומי.
כאן מגיעים לכותרת Received - בכל מעבר של ההודעה בתחנת ביניים נוספת כותרת כזו שבה המקבל כותב ממי הוא קיבל את ההודעה. ההודעה הזו נשלחה לכתובת דואר בשם המתחם debian.org שמועברת אל כתובתי האישית. במעבר האחרון שרת הדואר שלי כותב שהוא קיבל את הדואר משרת מסוים של debian.org:
Received: from master.debian.org (master.debian.org [97.107.116.29])
by pear.tzafrir.org.il (Postfix) with ESMTPS id 2CE822C505
for <tzafrircohens.org.il>; Tue, 22 Jan 2013 14:21:40 +0000 (UTC)
כאן שרת הדואר של debian.org מדווח על קבלת ההודעה. השולח לא מציג את עצמו בשם מתחם אלא רק בכתובת IP (מה שמעלה חשד שלא מדובר על שרת דואר מסודר שבו הוגדר w:Reverse DNS lookup (עברית?) אלא שולח לא מסודר:
Received: from [197.207.3.244] (helo=197.207.183.70) by master.debian.org with smtp (Exim 4.72) (envelope-from <wladakovautobahn-group.com>) id 1TxejM-0007Ib-Gw for tzafrircohens.org.il; Tue, 22 Jan 2013 14:21:41 +0000
זו אמורה להיות קבלת דואר מהשולח. יכול להיות שהכותרת הזו מזוייפת:
Received: from unknown (HELO wfkuq) ([153.106.107.208]) by 197.207.3.244 with ESMTP; Tue, 22 Jan 2013 15:24:45 +0100
זהו המזהה של ההודעה. לכל הודעה אמור להיות מזהה ייחודי שמשמש לזיהוי הודעות, שרשורן, ועוד. בדרך כלל שרת הדואר הראשון בדרך מוסיף את המזהה:
Message-ID: <002201cdf8ab$aa651620$996a6bd0poste05wfkuq>
כמה שדות מוכרים:
From: Jonathan Stephens <wladakovautobahn-group.com> To: tzafrirdebian.org Subject: New Alert Tomorrow Morning Date: Tue, 22 Jan 2013 15:16:21 +0100
הגדרות של MIME. כל כותרת ההודעה משתמשת בתווים אנגליים (ליתר דיוק: תווי ASCII) בלבד.
MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="windows-1250"; reply-type=original Content-Transfer-Encoding: 7bit
הודעה שאמורה להראות כמו הודעה שנשלחה על ידי גרסה ישנה יחסית(?) של אאוטלוק אקספרס:
X-Priority: 3 X-MSMail-Priority: Normal X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437 X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1437
עכשיו, לאחר שורה ריקה, מגיעים לגוף ההודעה:
Lucrative announcement on LB T G!
Hi, my boss told me that our company today sealed a commitment to acquire Liberty Coal Energy (LB T G). This headline is not distributed yet, you could pull huge bucks. My firm is aiming to acquire it for $1.26/stock. My corporation craves coal severely, LB T G can't capture everything, but my firm able.
You should hustle promptly to score fortune before it goes out to the street! Purchase $7000 of LB T G on Tue, January 22. It could bring a 1000000 dollars overnight!
גיהנום במאה ה19 באומנות
[עריכת קוד מקור]אני רוצה למצוא יצירה אחת או שתיים מהמאה ה19 שקושרות לגיהינום. ראיתי כבר את שערי הגיהנום. אני מחפש משהו נוסף. 79.179.218.175 10:43, 7 בפברואר 2013 (IST)
- Hell in popular cultureתסכל כאן.
פרנסיסקו דה גויה
[עריכת קוד מקור]מה היו השקפותיו הדתיות של פרנסיסקו דה גויה? רבים בציוריו הקשים נראים כמו ביקורת על התנהלות הכנסייה הפרט אינקוויזיציה ספרדית. אבל מצד שני אפשר לראות בו לא מעט נושאים נוצריים קלסיים. האם הוא היה אדם דתי שיצא נגד אנשי הדת? 79.179.170.6 15:07, 7 בפברואר 2013 (IST)
- Schließlich wurde die Situation für Goya, der in liberalen Kreisen verkehrte, nicht mehr tragbar. Um politischen Verfolgungen zu entgehen, reiste er nach Frankreich, wo er von 1824 an in Bordeaux lebte. הוויקי הגרמנית כותבת שהוא נטה לחוגים הליברלים.
- איני דובר גרמנית ותרגום גוגל נותן שטויות. 79.179.170.6 15:45, 7 בפברואר 2013 (IST)
ההבדל בין אנטי-בקטריאליים לאנטי-ביוטיים לאנטי-ויראליים
[עריכת קוד מקור]מהם תמצית ההבדלים.
- אנטי זה נוגד. הראשון נוגד בקטריות הידועות גם בשם חיידקים. השני נוגד ביו, דהיינו חיים, אנטי ויראלי זה נוגד וירוסים. יש לציין כי יש גם מושג של פרו- בעד. למשל פרוביוטיקה הנמצא בשימוש לגבי חיידקים שתומכים בחיים, למשל חיידקים העוזרים לעיכול. Uziel302 - שיחה 12:58, 8 בפברואר 2013 (IST)
- אנטי ופרו זה ברור, בקטריות ו-ויראלי גם כן. השאלה היא, מה ההבדל בין השתיים האלה ל "אנטיביוטיקה", הרי סמנטית, שניהם יכולים ליפול תחת קטגוריה של "אנטי-ביוטיקה" כי שניהם (אנטי בקטריאליים ואנטי ויראליים) נאבקים בצורות חיים, או לפחות במכונת ואן-ניומן עם חומר גנטי (DNA/RNA). אז מה ההבדל בינן לבין "אנטי ביוטי" ?
- "אנטיביוטיקה" משמש בד"כ כתיאור פעולה של תרופה שהורגת חיידקים. "אנטי בקטריאלי" משמש בד"כ לתיאור חומרים או פעולות מחטאים שאינם תרופות (אקונומיקה, הרתחה וכו'). "אנטי ביוטי" - לא נתקלתי במונח הזה בשימוש. נשמע לי שהוא נוצר כתגובה ל "פרו ביוטי". יואלפ - שיחה 08:43, 10 בפברואר 2013 (IST)
- נראה לי שנתקלתי באנטיביוטי במשמעות של מבוסס אנטיביוטיקה. Uziel302 - שיחה 16:24, 10 בפברואר 2013 (IST)
- חברים פשוט תענו על השאלה. אם אנטי-בקטריאלי ואנטי-ויראלי נופלים בהגדרה של אנטי-ביוטיקה (כי הם אנטי ביו - אנטי צורות חיים, ודי להתחכם ל-5 דקות), אז מה ההבדל בינהם לאנטיביוטיקה? מישהו יכול סוף סוף לענות לי על השאלה הזאת ?! בבקשה רבה !
- אנטיביוטיקה היא קבוצת תרכובות אורגניות הגורמות למותם או להפסקת גדילתם של חיידקים. כך כתוב בוויקי. מכאן אתה למד שאנטיביוטיקה היא לא נגד נגיפים. המשך לשאול. Nachum - שיחה 16:21, 12 בפברואר 2013 (IST)
- חברים פשוט תענו על השאלה. אם אנטי-בקטריאלי ואנטי-ויראלי נופלים בהגדרה של אנטי-ביוטיקה (כי הם אנטי ביו - אנטי צורות חיים, ודי להתחכם ל-5 דקות), אז מה ההבדל בינהם לאנטיביוטיקה? מישהו יכול סוף סוף לענות לי על השאלה הזאת ?! בבקשה רבה !
- נראה לי שנתקלתי באנטיביוטי במשמעות של מבוסס אנטיביוטיקה. Uziel302 - שיחה 16:24, 10 בפברואר 2013 (IST)
איפה אפשר להזמין ספרים מהאינטרנט עם משלוח חינם?
[עריכת קוד מקור]באמזון אני קונה ספר שעולה דולר ומשלם בערך 14 דולר על משלוח. נמאס. איפה אני פטור מזה?
- ניסית חנויות ישראליות? ומה לגבי קריאת ספרים אלקטרוניים, בזה תוכל להמשיך לקנות באמזון ובלי דמי משלוח...Uziel302 - שיחה 13:01, 8 בפברואר 2013 (IST)
ל-http://www.bookdepository.co.uk יש משלוח חינם (כי הוא מחושב לתוך המחיר של הספר, אבל בכל זאת זה די זול שם).IAmYoni - שיחה 17:34, 8 בפברואר 2013 (IST)IAmYoni
שאלה דחופה לגבי מיקודיות לבגרות - מועד קיץ 2013
[עריכת קוד מקור]באיזו חנות אפשר לעיין ב, ולקנות מיקודיות במחירים מינימאליים? מבקש את התשובה ממי שיודע\ת אותה מניסיון. אלף תודות לך !
מה הספר הכי טוב של ש"י עגנון?
[עריכת קוד מקור]עדיפות לספר עם רפרנסים לתנ"ך. תודה 79.179.27.141 23:02, 7 בפברואר 2013 (IST)
- אין אפשרות לקבוע מהו הספר הטוב ביותר, זו שאלה סובייקטיבית, אפשר אולי לקבוע מהו הספר הנמכר/מתורגם/מצוטט ביותר. אפשר עקרונית לספור את מספר הציטוטים של התנך בכל אחד מספריו אבל זה נראה קשה לאור שפתו העשירה שמלאה מילים וביטויים מן התנך והמסורת. יותר קל להסתכל על התוכן המרכזי של כל סיפור, על ידי קריאה של הערכים על סיפוריו באתר זה. עיין שמואל יוסף עגנון ובקטגוריה המכילה את כתביו. Uziel302 - שיחה 13:14, 8 בפברואר 2013 (IST)
זקן חברי הכנסת
[עריכת קוד מקור]מהו הקריטריון על פיו נקבע זקן חברי הכנסת? 109.67.106.248 23:38, 7 בפברואר 2013 (IST)
- חבר הכנסת המבוגר ביותר שאינו שר או סגן שר. ואחרי בא-גד היה ח"כ גם קודם. Shannen - שיחה 07:40, 8 בפברואר 2013 (IST)
- זקן חברי הכנסת נכון להיום בנימין בן אליעזר
- חבר הכנסת הוותיק ביותר. כלשון סעיף 20(א) לחוק יסוד הכנסת "... עד לבחירת יושב ראש הכנסת, יכהן הותיק שבחברי הכנסת, שאינו ראש הממשלה, שר או סגן שר, כיושב ראש הכנסת בפועל. בסעיף זה, "ותיק" – מי שתקופת כהונתו בכנסת היא הארוכה ביותר, ברציפות או שלא ברציפות, ומבין בעלי ותק שווה – המבוגר שבהם" אמיר מלכי-אור - שיחה 01:06, 18 בפברואר 2013 (IST)
מחפש מונח
[עריכת קוד מקור]אפשר עברי ואפשר לועזי- משהו משלב ענק (גרנדיוזי), מגוחך ואולי טיפה מפחיד.
לדוגמה איזה בניין מופרך מבחינה סגנונית, או סצנת רצח בה הרוצח צריך לירות 20 פעם בקרבן והנרצח גם אחרי 20 כדורים ממשיך להתנגד וכדו'. 79.179.191.167 11:56, 8 בפברואר 2013 (IST)
- גרגנטואי מתאים להגדרה אבל לא לדוגמאות. מפלצתי/גרוטסקי מתאים לדוגמאות אבל פחות מזה להגדרה. עוזי ו. - שיחה 12:49, 8 בפברואר 2013 (IST)
- נראה לי גרוטסקי זה המילה שחיפשתי. 79.180.185.160 13:01, 8 בפברואר 2013 (IST)
האם מותר להעניש על הלשנה?
[עריכת קוד מקור]אם מבינה חינוכית זה בסדר לתת עונש על זה שילד אחד מלשין על האחר? לא מתלונן על כך שפגעו בו או בחברו (ולכן מתגונן בכך שמבקש עזרת סמכות במקום לפתור את העניין בדרך לא חוקית) אלא מספר על כך שהאחר מפר משמעת? 79.176.197.113 12:54, 8 בפברואר 2013 (IST)
- אין חוק האוסר על הלשנה, להפך יש חוקים המחייבים את האזרחים למסור עדות, לפי דרישה ובמקרים מסוימים גם מחייבים אותם להודיע ביוזמתם.
- מחוץ לעולם המשפט, בחברת ילדים, בבתי ספר, במסגרות סגורות שונות, יש כללי התנהגות לא כתובים ולעתים, על פי הכללים האלה, מנדים מלשינים או אף גרוע מזה. בברכה. ליש - שיחה 13:00, 8 בפברואר 2013 (IST)
- יש גם חוק האוסר הוצאת דיבה, אבל השאלה החוקית לא רלוונטית לענין. השאלה היתה מבחינה חינוכית והמילה חוקית היתה בשלילת אפשרות בסוגריים. מבחינה חינוכית הדבר נתון לשיקול דעת של המחנך ובמידה וההלשנה מהווה הפרה כלשהי של כללי המשמעת הנהוגים במוסד, כגון איסור על פגיעה מילולית, צנעת הפרט וכדומה, על המחנך לשקול ענישה, גם אם אין פנייה מצד הנפגע.Uziel302 - שיחה 13:23, 8 בפברואר 2013 (IST)
זכויות יוצרים ביוטיוב
[עריכת קוד מקור]מישהו יודע למה סרט שיצא לאקרנים לפני שנים רבות ושוחרר להורדה באינטרנט כך שכל אחד יכול גם לצפות בו וגם להוריד ולעשות בו מה שהוא רוצה, בכל זאת עדיין הוא מוגן ויוטיוב לא מרשים להעלות אותו? מישהי - שיחה 14:19, 8 בפברואר 2013 (IST)
- תלוי איזה סרט ובאיזה רישיון הוא שוחרר, בנוסף שוחרר ע"י מי? ע"י חברת ההפצה והיוצרים? נדרש פה יותר פירוט כדי להבין את המקרה. NiD123 - שיחה 23:13, 8 בפברואר 2013 (IST)
- אז אולי אתה יודע - סרט שניתן להורדה ב-Fileflyer שוחרר ע"י היוצרים או לא?
אבל בכל מקרה, בהגיון בריא; איזו תועלת יש בהגנה האובססיבית - קנאית הזו אם כולם בין כך צופים בסרט ומורידים אותו??
מישהי - שיחה 23:09, 9 בפברואר 2013 (IST)- סרט ששוחרר בFileflyer הוא לרוב שחרור פיראטי, כלומר אנשים שהשיגו את קובץ הסרט ממקורות שונים (בד"כ דיסקים של DVD או Blue-ray) והעלו לאינטרנט. אני לא אכנס כרגע לסיבות, אתה מוזמן לקרוא עוד בשיתוף קבצים, פיראטיות תוכנה וזכויות יוצרים. NiD123 - שיחה 07:24, 10 בפברואר 2013 (IST)
- אז אולי אתה יודע - סרט שניתן להורדה ב-Fileflyer שוחרר ע"י היוצרים או לא?
- תלוי איזה סרט ובאיזה רישיון הוא שוחרר, בנוסף שוחרר ע"י מי? ע"י חברת ההפצה והיוצרים? נדרש פה יותר פירוט כדי להבין את המקרה. NiD123 - שיחה 23:13, 8 בפברואר 2013 (IST)
אלכוהול לחולי סוכרת
[עריכת קוד מקור]אני לא מכיר את זה- אני לא חולה סוכרת ולא שואל בשביל מישהו או ייעוץ רפואי.
האם לחולי סוכרת מותר לשתות אלכוהול? הכבר מפרק כוהל לסוכר, נכון? האם זה יכול הזיק להם? 109.66.134.144 16:00, 8 בפברואר 2013 (IST)
- חולה סוכרת צורך סוכר, כמו כל אדם אחר, אך עליו להקפיד על איזון של כמויות הסוכר בדמו. מכאן שמותר לחולה סוכרת לצרוך אלכוהול, אך עליו לקחת אותו בחשבון בחישובי הדיאטה שלו. בברכה. ליש - שיחה 16:07, 8 בפברואר 2013 (IST)
- אושפזתי במחלקה אורתופדית לפני יותר מעשרים שנה והאחות מאוד כעסה עלי, כשהעברתי את השוקולד האלכוהולי שקיבלתי מאורחי, אל המאושפז שקטעו את רגליו בשל סכרת. עִדּוֹ - שיחה 20:02, 8 בפברואר 2013 (IST)
- יש להניח שהסוכר שבשוקולד (כמו בכל שוקולד) הטריד אותה יותר מן האלכוהול.--א 158 - שיחה 08:23, 9 בפברואר 2013 (IST)
- אושפזתי במחלקה אורתופדית לפני יותר מעשרים שנה והאחות מאוד כעסה עלי, כשהעברתי את השוקולד האלכוהולי שקיבלתי מאורחי, אל המאושפז שקטעו את רגליו בשל סכרת. עִדּוֹ - שיחה 20:02, 8 בפברואר 2013 (IST)
התאבדות על ידי סוכר
[עריכת קוד מקור]האם חולה סוכרת יכול לאכול הרבה מאוד מתוקים ולמות מזה? כלומר להתאבד על ידי סוכר? 109.66.134.144 16:00, 8 בפברואר 2013 (IST)
- אפשר למות בהרבה דרכים, אך כאן לא מקבלים ייעוץ איך עושים זאת. גם רוצחים בפוטנציה עלולים להתעניין בכך. בברכה. ליש - שיחה 16:08, 8 בפברואר 2013 (IST)
- חולה סכרת יודע את התשובה. גם חולה דיאליזה יודע מה הוא יכול לאכול כדי להתאבד בקלות.
- היו גם מקרים של אנשים, בריאים ושלמים בגופם, שמתו מכל מני דברים מוזרים שאכלו או שמתו מכמויות מוזרות שאכלו ממאכלים שגרתיים ביותר. לפני חודש או חודשיים, אדם בארצות הברית נפטר בעקבות תחרות אכילת מקקים. עִדּוֹ - שיחה 20:00, 8 בפברואר 2013 (IST)
מרסל דושאן
[עריכת קוד מקור]האם האומן הזה היה הומוריסט? היצירות שלו תוקפות אותי לפעמים בהתקפי צחוק בלתי נשלט. אני צוחק על זה שדברים כאלה בכלל נחשבים על ידי מישהו לאומנות. אבל השאלה היא האם גם מרסל דושאן עצמו צחק או שהוא היה רציני? 79.181.163.124 20:44, 8 בפברואר 2013 (IST)
- http://books.google.de/books/about/Marcel_Duchamp.html?id=Hn5f4u3PUVoC&redir_esc=y עמוד 19 כתוב על ההומור שלו. Nachum - שיחה 16:04, 9 בפברואר 2013 (IST)
- לי יש שאלה דומה על כמה וכמה פוליטיקאים מכהנים. כשאני קורא את המצע שלהם או שומע נאום שלהם, הדבר היחיד שמונע ממני לצחוק ממושכות הוא שהבדיחה היא על חשבוני. עִדּוֹ - שיחה 09:33, 16 בפברואר 2013 (IST)
הי איך מוסיפים קו מפריד בוורד 2007?
[עריכת קוד מקור]ניסיתי להקליד 3 דאשים (---) וללחוץ אנטר כמו שאמרו מדריכים בגוגל אך ללא הועיל.
אני רוצה להוסיף קו בצורה נוחה, כפונקציה של הקלדה, תיק תק. איך? תבורכו
- <hr>, בהצלחה
- כתבתי את זה אך זה לא הפך לקו אחרי לחיצת אנטר. אודה לך אם תעזור.
- מוזר. בוורד 2010, אני מסמן ---, לוחץ אנטר וכן מקבל קו. עִדּוֹ - שיחה 09:30, 16 בפברואר 2013 (IST)
- תנסה ALT+0150 Manedwolf • שיחה 20:55, 17 בפברואר 2013 (IST)
ויקיסטודנט
[עריכת קוד מקור]אני רוצה לפתוח מקום בויקי או ויקי קטנה שמטרתה לתת לסטודנטים עצות לגבי איך לשפר את הלמידה שלהם בתחומים עיוניים ואיך לארגן חומר ואיך לזכור נומנקלטורהמ וכו'. יש דבר כזה? איך עושים זאת?
- ראה למעלה את התשובה לשאלה--פתיחת וויקי נוסף בעברית. Nachum - שיחה 15:56, 9 בפברואר 2013 (IST)
- אפשר פשוט לכתוב מדריך בויקיספרUziel302 - שיחה 16:27, 10 בפברואר 2013 (IST)
נצרות- שאלה
[עריכת קוד מקור]לפי הנצרות כל מי שלא נוצרי מגיע לגיהינום, נכון? אם כך, אדם, נוח, משה, אליהו, אלישע ודוד כולם נמצאים בגיהינום? 109.66.146.211 16:15, 9 בפברואר 2013 (IST)
- לא נכון - מי שלא מקבל עליו את ישו אחרי הופעתו נידון לגיהינום - לא כך לפני הופעתו. מכל מקום, גם בנצרות, כמו ביהדות, יש זרמים שונים עם תפיסות שונות. בברכה. ליש - שיחה 16:32, 9 בפברואר 2013 (IST)
- אז לפני הנצרות, לאיפה הגיעו הנשמות (בוא נגיד לפי הנצרות הקתולית)? 79.176.212.194 16:48, 9 בפברואר 2013 (IST)
- לפי הנצרות הקתולית ל-כור המצרף
- אז לפני הנצרות, לאיפה הגיעו הנשמות (בוא נגיד לפי הנצרות הקתולית)? 79.176.212.194 16:48, 9 בפברואר 2013 (IST)
האם זה נכון, שלפי הנצרות אין פטור מעונש ל"שוטה חירש וקטן". דהיינו, לאדם שלא מבין כלל שום שפת דיבור ולכן אינו יכול לדעת על ישו? האם לפי הנצרות, כל הנכים הקוגניטיביים הקשים הולכים לגיהינום? אם כן, אני ממש מרחם על מי שמאמין בנצרות (או בווריאציה כזו של הנצרות). עִדּוֹ - שיחה 09:22, 16 בפברואר 2013 (IST)
יהדות- שאלה
[עריכת קוד מקור]למה לפי היהדות רק האישה צריכה להסתיר את היופי שלה מטעמי צניעות? האם ההנחה היא שנשים לא מרגישות משיכה מינית לגבר, אבל גבר כן נמשך לנשים? כלומר "יצר הרע" הוא תכונה גברית לפי היהדות? 109.66.146.211 16:17, 9 בפברואר 2013 (IST)
- מי אמר שאישה צריכה להסתיר את היופי שלה ? אתה מתבלבל אם אסלם. גיא - שיחה 16:26, 9 בפברואר 2013 (IST)
- חייבים לשים פאה או מטפחת על הראש- כי שער זה יפה. לא הולכים עם בגד צמוד כי הוא מדגיש את הגוף- מאתה הסיבה. לא חופשים כתפיים או רגליים של אישה מסיבה שהם מושכים מינית. אולי לא מרחקים לכת כמו באסלם (הסתרת פנים) אבל הרעיונות באים מאותו הדבר- הסתרת יופי ("צניעות"). אני שואל רק למה זה רק לנשים- האם ההנחה היא שרק הגברים יכולים לחוש משיכה? 79.176.212.194 16:52, 9 בפברואר 2013 (IST)
- "כל כבודה בת מלך פנימה" תהילים מה, יד. אחד הפסוקים המרכזים בנושא.--פו-איי - שיחה 22:32, 9 בפברואר 2013 (IST)
- אולי הביקורת שלי הובילה לא למקום הנכון. אז אני מחזיר את הדיון לשאלה עצמה: האם היהדות מניחה שנשים לא נמשכות לגברים? 79.176.212.194 23:02, 9 בפברואר 2013 (IST)
- כתוב בתלמוד ש"נשים לאו בנות הרגשה נינהו". והכוונה היא שאין להם את הרגשת התאווה המינית המוכרת לגבר. אבל וודאי שהיהדות מכירה בטבע האישה להמשך לגבר וגם זה מוזכר פעמים רבות בתלמוד. מישהי - שיחה 23:14, 9 בפברואר 2013 (IST)
- צריך להבדיל בין הלכות צניעות לבין הלכות הקשורות ביחסי מין. יש קשרים בין התחומים, אבל הם לא הדוקים.
- הלכות צניעות נובעות הרבה פעמים מכך שמעמדה החברתי של האישה ביהדות האורתודוקסית נמוך יותר משל הגבר, והלכות הקשורות ביחסי מין נובעות בעיקר מדינים פורמליים שנכתבו במקרא. למשל האופן שבו על אישה להתלבש, אופי המשרות שמותרות לנשים וכדו', אלו הלכות שנובעות ממעמד נמוך יותר של האישה, ולעומת זאת הלכות נידה, גילוי עריות וכדו' נובעות מדינים פורמליים שהיו נהוגים בעבר.
- קיים כמובן קשר בין הדברים, אולם כאמור הוא לא הדוק. אפשר לראות אנלוגיה למערכת הקשרים הזו במערכת היחסים בין המגדרים שנהוגות כיום במערב. קיימת מערכת של נורמות התנהגות ששונות בין נשים וגברים (למשל נשים לרוב מגדלות שיער ארוך), לעומת מערכת חוקים שבסך-הכל היא דיי שוויונית (כיום יש אפילו העדפה מתקנת במקרים רבים). Nachi • שיחה 23:28, 9 בפברואר 2013 (IST)
- התורה יוצאת מתוך נקודת הנחה (נכונה) שגבר נמשך פיזית לאישה ואישה הרבה פחות נמשכת פיזית לגבר. לפיכך, יש הרבה פחות טעם שגבר יתלבש ב"צניעות", משום שהגוף שלו הרבה פחות מושך את האישה. מטעם הפוך, יש עניין שהאישה תתלבש ב"צניעות", תהא הגדרתה אשר תהא. כל זאת, כמובן, כדי לשמור על הלכות התורה לפיה אישה ויופיה מותרים לבעלה, ולו בלבד.
- תקופות מאוחרות יותר (מתוך קידום אג'נדה) ראו בעניין ה"צניעות" כהשפלה, דיכוי, כניעה וכו' של האישה. כרגיל, הכל עניין של הסתכלות והשקפה שכן בסופו של דבר הלבוש הגברי (החרדי) המצוי פחות נוח וחושפני מהלבוש הנשי (החרדי) המצוי. מי יזעק קולם של הגברים וכובעיהם. • צִבְיָה • שיחה • כ"ט בשבט ה'תשע"ג 23:55, 9 בפברואר 2013 (IST)
- מנקודת מבט הלכתית הנושא המרכזי הוא איסור הרהור, שבאופן פשוט חל רק על גברים. במיוחד מובן הענין לפי ההסבר שאיסור הרהור מבוסס על איסור הוצאת זרע וחיוב להמנע ממקרה לילה. ״אל יהרהר אדם ביום ויבוא לידי טומאה בלילה״. הרבה מהלכות צניעות מבוססות על השאלה מה גורם לגבר הרהור תאווה. Uziel302 - שיחה 16:33, 10 בפברואר 2013 (IST)
- אולי הביקורת שלי הובילה לא למקום הנכון. אז אני מחזיר את הדיון לשאלה עצמה: האם היהדות מניחה שנשים לא נמשכות לגברים? 79.176.212.194 23:02, 9 בפברואר 2013 (IST)
- "כל כבודה בת מלך פנימה" תהילים מה, יד. אחד הפסוקים המרכזים בנושא.--פו-איי - שיחה 22:32, 9 בפברואר 2013 (IST)
- חייבים לשים פאה או מטפחת על הראש- כי שער זה יפה. לא הולכים עם בגד צמוד כי הוא מדגיש את הגוף- מאתה הסיבה. לא חופשים כתפיים או רגליים של אישה מסיבה שהם מושכים מינית. אולי לא מרחקים לכת כמו באסלם (הסתרת פנים) אבל הרעיונות באים מאותו הדבר- הסתרת יופי ("צניעות"). אני שואל רק למה זה רק לנשים- האם ההנחה היא שרק הגברים יכולים לחוש משיכה? 79.176.212.194 16:52, 9 בפברואר 2013 (IST)
גם בימינו המראה החיצוני הרבה יותר משמעותי אצל הנשים מאשר אצל הגברים, נראה שזה באמת דבר בסיסי בעולם, לא שעניין האישה הוא 'חיצוניות' בלבד (כמו שיש שמתיחסים לכך בעולם המודרני ומבינים כך גם את תפיסת היהדות בהלכות צניעות) אלא שיש איזשהו עניין אמיתי ועמוק בעולם, שקיבל גם ביטוי הלכתי, בכך שחיצוניות האישה היא דבר בעל משמעות , ויש לשמור עליו, בניגוד מסויים לגבר...
מתח
[עריכת קוד מקור]אני מדבר על תרגיל מתח (מתקן) -לתפוס קורה עם הידיים ולהעלות את הגוף למעלה עד גובה בו הסנתר עובר את הקורה.
- האם תרגיל מתח משפר את שרירי הבטן
- האם "להיעזר ברגליים" (כלומר להראות כאילו שאני שוחה באוויר כמו פינגווין מפרכס) באמת עוזר לביצוע התרגיל או שזו סתם אשלייה? 109.67.211.28 10:57, 10 בפברואר 2013 (IST)
- באופן פשוט התרגיל מבוסס על כיווץ שרירי הזרועות, שרירי החזה משתתפים אך לא נראה לי שיש קשר לשרירי הבטן. לא מכיר היעזרות ברגליים, יכול להיות שזה עוזר לך להעביר את מסת הגוף מצד לצד ולקדם כל פעם את הצד המשוחרר מעיקר המסה, אבל זו השערה פראית שלי.Uziel302 - שיחה 16:40, 10 בפברואר 2013 (IST)
- שמע, חשבתי שמתח לא מפעיל את הבטן, אבל עשיתי הרגע מתח ביד אחת (כדי לבדוק עם היד השנייה אם הבטן עובדת) עם המתקן בחדר שלי ומשום מה היא פועלת. חשבתי בהתחלה שאני מאמץ אותה בכוונה, אבל בפעם השנייה נשמתי בחופשיות והרפיתי אותה ועדיין השריר התאמצו "לבד" (שילבתי רגליים מאחורה, ככה שזה לא קשור אליהם). בכל מקרה, כל עוד השריר לא עובד בצורה רצינית לא הייתי קורא לזה "משפר את שרירי הבטן". Manedwolf - שיחה 00:42, 11 בפברואר 2013 (IST)
- אם אני לא טועה (לא בדקתי את זה, חצי מהזכרון וחצי מניתוח תנועה פשוט), אחד השרירים המרכזיים בעליות מתח הוא שריר הגב הרחיב. השריר האמור מחובר לחלק האחורי של האגן, וכדי שהפעלתו תהיה אפקטיבית, יש לייצב את האגן מצידו השני, כלומר להפעיל את שרירי הבטן כמייצבים. אם שרירי הבטן לא יופעלו לייצוב האגן, בזמן עליות האגן יסתובב קדימה. יוסי מחשבון אחר - שיחה 10:20, 12 בפברואר 2013 (IST)
- אדם-זאב, מה הפירוש של "שילבתי רגליים מאחורה"? 87.68.165.125 15:40, 12 בפברואר 2013 (IST)
- התכוונתי שהרגליים היו משולבות מאחורה, אחת על השנייה, ככה שלא הזזתי רגליים כדי לתת תנופה (תנועה של "דולפין"). בקשר למתח ביד אחת – לא התכוונתי לצאת פלצני או משהו, פשוט הייתי צריך את היד השניה כדי לבדוק אם הבטן עובדת. עכשיו שמתי לב לזה. Manedwolf - שיחה 04:17, 17 בפברואר 2013 (IST)
- שמע, חשבתי שמתח לא מפעיל את הבטן, אבל עשיתי הרגע מתח ביד אחת (כדי לבדוק עם היד השנייה אם הבטן עובדת) עם המתקן בחדר שלי ומשום מה היא פועלת. חשבתי בהתחלה שאני מאמץ אותה בכוונה, אבל בפעם השנייה נשמתי בחופשיות והרפיתי אותה ועדיין השריר התאמצו "לבד" (שילבתי רגליים מאחורה, ככה שזה לא קשור אליהם). בכל מקרה, כל עוד השריר לא עובד בצורה רצינית לא הייתי קורא לזה "משפר את שרירי הבטן". Manedwolf - שיחה 00:42, 11 בפברואר 2013 (IST)
שאלה בהבנת הנקרא
[עריכת קוד מקור]פיטר טרוורס כתב בביקורת על הסרט "לינקולן" כך: "screenwriter Tony Kushner blows the dust off history by investing it with flesh, blood and churning purpose. מה הכוונה בצירוף המילים churning purpose? 82.81.230.240 12:12, 11 בפברואר 2013 (IST)
- חיבוץ.
- (ש"ע) (בכלכלה) הפרזה בקנייה ומכירה של ני"ע ע"י סוכן מניות (כדי להגדיל את דמי העמלה שלו).(פ') לחבץ שמנת, להכין חמאה; להרעיש.
- יש לראות את זה ככינוי חיובי לפעולת התסריטאי.
- (ש"ע) (בכלכלה) הפרזה בקנייה ומכירה של ני"ע ע"י סוכן מניות (כדי להגדיל את דמי העמלה שלו).(פ') לחבץ שמנת, להכין חמאה; להרעיש.
- השאלה איך הייתם מתרגמים את המשפט? 82.81.230.240 19:11, 11 בפברואר 2013 (IST)
- תוסס, מלא חיים, גועש. הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, - שיחה 19:51, 11 בפברואר 2013 (IST)
רבי עקיבא
[עריכת קוד מקור]לפי החישוב שלי רבי עקיבא חי הרבה שנים בתקופה שבית המקדש השני עוד עמד על תילו, האם מישהו מכיר סיפור או מימרא משמו במקורות חז"ל המעידים על כך?95.86.77.35
- Akiba ben Josef (* um 50/55; † 135 n. Chr., //Akiva benJoseph (ca.40–ca.137 CE)-- הוויקפדיות לא מסכימות על מתי הוא נולד. בכל מקרה זה לא הרבה שנים.
ראיתי שהוא נולד בשנת 17 ומת ב137 הבית נחרב ב70. מי ומה כותב אחרת?95.86.77.35
- הוויקי האנגלית והגרמנית. אתה חושב שהוא חי 120 שנה?
כך לפי המסורת, אבל בכל אופן אלו הן פחות או פחות השנים והתקופה...(אשמח עדין לתשובה אם יש למישהו).
מה הלחץ הנוצר בתא אטום בתנור בטמפרטורה של עד 70- מעלות צלזיוס?
[עריכת קוד מקור]--62.90.66.70 12:57, 11 בפברואר 2013 (IST)
- תסתכל בערך חוק גה-ליסאק. ותזכור שאת הטמפרטורה צריך לקחת במעלות קלווין, ושהלחץ בהתחלה הוא כאטמוספרה אחת.
האם ריקרדו אליעזר נפתלי נרודה היה בן לאם יהודיה? בברכה. ליש - שיחה 16:02, 11 בפברואר 2013 (IST)
עזרה בחיפוש בארכיון "הכה את המומחה"
[עריכת קוד מקור]איך אני יכול למצוא דף ב"הכה את המומחה" שבו יש התייחסות לhttp://www.oocities.org/h2800h/illusion/how_can_be_true.gif? אני יודע בוודאות שהיה דף כזה אבל אני לא מצליח למצוא אותו. (וכן, אני יודע מה הפתרון). ―אנונימי לא חתם
- לא יודע, אבל ראה חידות חיתוך והרכבה וגם פורטל:מתמטיקה/חידה/58. 134.191.232.70 10:48, 13 בפברואר 2013 (IST)
הוותיקן
[עריכת קוד מקור]האם יש ממלא מקום שמתפקד כמנהיג המדינה בתקופה בה אין אפיפיור מכהן (כמו שיקרה החל מה-1.3.2013)? 79.176.202.234 20:57, 11 בפברואר 2013 (IST)
- בתוך 20 יום ממועד פטירתו של האפיפיור (או, אחת ל-600 שנה,בערך: במקרה הנדיר בו הוא מתפטר), מתכנסת הקונקלווה, שהיא כינוס של 120 הקרדינלים, ועליהם לשהות במקום עד שיצא עשן לבן וייבחר אפיפיור חדש.
- אני מניח, שבתוך 20 ומשהו הימים המועטים, בהם אין הנהגה נבחרת, במקרה היוצאת דופן בו נדרשת החלטה דתית או מדינית - דווקא באותם 20 ימים, תחליט על כך הקונסיסטוריה; ואילו במידה שהצורך הוא בהחלטה מינהלית אחרת, ידאגו לכך פקידי הממשל הבכירים בקריית הוותיקן, שמן הסתם ידחו את ההחלטה בשלושה שבועות עד לבואו של אפיפיור. דני. Danny-w • שיחה 21:23, 11 בפברואר 2013 (IST)
מונגולים של ג'ינגס חאן
[עריכת קוד מקור]מה היתה דתם של המונגולים של ג'נגס חאן? מה היתה דתם של המונגולים שהגיעו לארץ ישראל? 79.179.220.65 23:34, 11 בפברואר 2013 (IST)
- אצל המונגולים, בתקופת ג'ינג'ס חאן וממשיכיו, הייתה סובלנות דתית גדולה ובני כל הדתות שירתו אותם ללא אפליה. הם עצמם היו עובדי אלילים. בברכה. ליש - שיחה 03:54, 12 בפברואר 2013 (IST)
- המונגולים הושפעו הן מהנצרות, האסלאם והבודהיזם. בסופו של דבר לאחר המלחמות המונגוליות גברה השפעת האיסלאם (על חשבון הנצרות) בכל מרכז אסיה. ארץ ישראל נכבשה על ידי הולאגו. היו טענות שהוא, עצמו, היה נוצרי או לפחות נטה לנצרות: אשתו ואם יורשו הייתה נוצרית (נסטוריאנית) והוא החריב סופית את החליפות העבאסית בבגדד. אולם בסופו של דבר הוא הפך לבודהיסט (ולאחר מותו ממלכתו הפכה למוסלמית). Tzafrir - שיחה 13:46, 15 בפברואר 2013 (IST)
רשימת כתובות אינטרנט
[עריכת קוד מקור]יש לי רשימה של כתובות אינטרנט, שמאוחסנת בטבלה בגיליון של היישום אקסל. האם יש דרך לפתוח את כל האתרים, בלי ללחוץ על כל אחד מהקישורים? 77.125.166.4 06:00, 12 בפברואר 2013 (IST)
- אם מדובר בקישורים בעלי שימוש קבוע, ניתן להוסיף אותם לתיקית סימניות בדפדפן ואז ניתן לפתוח את כולם יחד. הוי ארצי - שיחה 13:38, 14 בפברואר 2013 (IST)
- איך אני מוסיף אותם לתיקית סימניות? האם יש דרך לעשות זאת בלי לפתוח כל אחד בנפרד? 87.68.165.125 21:32, 14 בפברואר 2013 (IST)
- לא תיקיה ולא בטיח.
- פתח את לשונית ה"הוספה" של האקסל ומצא את "הוסף היפר קישור". הגדר את הקישוריות בתור קישוריות בעזרת לחיץ זה ושלום על ישראל. בפעם הבאה שתרצה לפתוח את הקישוריות מתוך גיליון האקסל, מקם את סמן העכבר מעל אחת מהן ולחץ עליה בזמן שאתה לוחץ גם על לקליד הקונטרול. עִדּוֹ - שיחה 09:06, 16 בפברואר 2013 (IST)
- איך אני מוסיף אותם לתיקית סימניות? האם יש דרך לעשות זאת בלי לפתוח כל אחד בנפרד? 87.68.165.125 21:32, 14 בפברואר 2013 (IST)
מה עושה אפיפיור אחרי פרישתו?
[עריכת קוד מקור]האם הוא מתגורר במנזר? האם הוא נשאר בוותיקן? 94.159.240.217 15:43, 12 בפברואר 2013 (IST)
- בדרך-כלל האפיפיור נקבר באדמה לאחר שסיים את תפקידו. אני מקווה שיחרגו מהמנהג הזה הפעם. ―אנונימי לא חתם
- האפיפיור שפרש יגור כנראה במנזר מחוץ לותיקן עד לבחירת אפיפיור חדש ולאחר בחירתו, יגור במנזר בותיקן. טל (רונאלדיניו המלך) • שיחה 11:30, 13 בפברואר 2013 (IST)
- האפיפיור הקודם שפרש, גר במנזר למשך זמן קצר, עד שמחליפו הוציא אותו להורג, בעוון פרישה מתפקיד שממנו אסור לפרוש...לך תדע. אולי האפיפיור לשעבר יעבור לגור אצל החברה שלו? עִדּוֹ - שיחה 08:56, 16 בפברואר 2013 (IST)
אתם מבינים מה מתרחש בתמונה של גויה? אני ספציפית לא מבין מה פשר הכובעים הענקים (כנראה איזה סמל משפיל) - לא מבין מי האדם עם הפאה הלבנה בקדמת הסצנה (זה השופט?) ומי אלו מאחורה עם הספר הפתוח? 79.180.179.177 22:26, 12 בפברואר 2013 (IST)
- לפי הערך על הציור בוויקיפדיה האנגלית - הציור הוא חלק מסדרת ציורים, שמעבירה ביקורת חריפה על החברה הספרדית של זמנו. מתואר בו טקס אוטו דה פה של מספר נאשמים בכנסייה, מול קהל גדול של אנשי דת וצופים. הנחקרים כבולים, לבושים בצהוב וחובשים כובעים מחודדים - רמז לעונש אפשרי של העלאה על המוקד. ―אנונימי לא חתם
- הציור מתאר בית דין של האינקוויזיציה הדן בעניינם של נוצרים החשודים ביהדות והצפויים לאוטו דה פה (הצתה עצמית). האינקוויזיציה לא עסקה ביהודים או מוסלמים, אלא בנוצרים לא "ממושמעים" וליתר דיוק ביהודים או מוסלמים שהתנצרו, אך בחשאי המשיכו לדבוק בדת הקודמת (אנוסים). הכובעים המחודדים הם פריט לבוש מבזה שהיהודים חויבו בו, כדי להבדילם מהאוכלוסייה הכללית. בברכה. ליש - שיחה 09:39, 15 בפברואר 2013 (IST)
- האמירות שלך נראות כחסרות מקור. קודם כל- זהו הטקס אוטו דה פה עצמו ולא "צפויים לאוטו דה פה". אתה בסוף נראה כמתבלבל בין הצתה עצמית לבין העלאה על המוקד. שנית, למה אתה חושב שהמתוארים בתמונה מואשמים דווקא ביהדות? ישנם מפסיק עברות אחרות שעליהם אפשר היה לזכות בהוצאה להורג. שלישית, למה אתה אומר באופן כללי שהאינקוויזיציה הספרדית התמקדה דווקא במוסלמים ויהודים? הסמכויות שלך בית הדין הדתי כללו ענישה על עברות כמו (ציטוט מהקישור האחרון):
- העברות החמורות כללו ביצוע פולחנים יהודים או מוסלמים, זלזול בפולחנים הקתולים או שחיתות מינית. גם הטלת ספק בקדושת הסקרמנטים, ביגמיה, התחזות לכומר או זלזול בכוחו של הממסד הכנסייתי היו עברות חמורות, על רקע החשד שמדובר במינות פרוטסטנטית. הסתת אחרים לביצוע אותן העברות העלתה את חומרת המעשה בעיני בית הדין. עברות קלות יותר כללו את נשיאת שם האל לשווא, פקפוק בעיקרי אמונה, עדות שקר, וכיוצא בזה.
- מדבור בתמונה מהמאה ה19, ככה שאין כמעט סיכוי שגויה מתאר מוסלמים או יהודים. יש יותר סיכוי שמדובר בכופרים שמקורם בקתוליות. ודבר אחרון, אני לא בטוח מאיפה לקחת שהכובע המבזה הוא פריט לבוש של יהודים (יכול להיות שכן- מצא בבקשה מקור). לפי הקישור האחרון:
- במקרה שהנאשם הביע חרטה על מעשיו הוא עשוי היה לקבל קנס, לגלות מהעיר או לשאת לתקופה מסוימת את הגלימה שכונתה "סאנבניטו". גלימה צהובה זו הייתה אות קלון בולט, ונתלתה בכנסייתו של הנאשם לדיראון עולם גם לאחר סוף תקופת העונש. תהלוכת אוטו-דה-פה, שבה היו מוצגים החוטאים ברחובות העיר בגלימות סאנבניטו וההמון היה לועג להם, הייתה גם היא עונש אפשרי במקרה זה.
- שוב, אין זכר ליהדות. אולי אני זה שלא מבין כלום. אבל זה נראה לי שהתשובה שלך מתבססת על פרשנות שגויה או על מידע שאני לא מכיר. Corvus,(שיחה) 14:34, 15 בפברואר 2013 (IST)
- קודם כל אני מבקש להניח את דעת המודאגים - לא פרצו לחשבון שלי. ועכשיו לעניין עצמו.
- האמירות שלך נראות כחסרות מקור. קודם כל- זהו הטקס אוטו דה פה עצמו ולא "צפויים לאוטו דה פה". אתה בסוף נראה כמתבלבל בין הצתה עצמית לבין העלאה על המוקד. שנית, למה אתה חושב שהמתוארים בתמונה מואשמים דווקא ביהדות? ישנם מפסיק עברות אחרות שעליהם אפשר היה לזכות בהוצאה להורג. שלישית, למה אתה אומר באופן כללי שהאינקוויזיציה הספרדית התמקדה דווקא במוסלמים ויהודים? הסמכויות שלך בית הדין הדתי כללו ענישה על עברות כמו (ציטוט מהקישור האחרון):
- הציור מתאר בית דין של האינקוויזיציה הדן בעניינם של נוצרים החשודים ביהדות והצפויים לאוטו דה פה (הצתה עצמית). האינקוויזיציה לא עסקה ביהודים או מוסלמים, אלא בנוצרים לא "ממושמעים" וליתר דיוק ביהודים או מוסלמים שהתנצרו, אך בחשאי המשיכו לדבוק בדת הקודמת (אנוסים). הכובעים המחודדים הם פריט לבוש מבזה שהיהודים חויבו בו, כדי להבדילם מהאוכלוסייה הכללית. בברכה. ליש - שיחה 09:39, 15 בפברואר 2013 (IST)
- התמונה צויירה בתחילת המאה ה-19, אך אין אינדיקציה לכך שהיא אינה מתייחסת למחזות מתקופות קודמות יותר.
- גם בתחילת המאה ה-19 היו בספרד אנוסים, המאראנוס המפורסמים והאינקוויזיציה המשיכה לעקוב אחריהם ולהעמידם למשפט על פי ראיות אמת או על פי הלשנות של מי שרצו לשים ידם על רכושם.
- לגבי הכובע - ראו את כובע היהודים. ולפני השאלה, הנה התשובה, שליט ספרד וחלקים גדולים מגרמניה היה אותו שליט קתולי והציווי של הועידה הקתולית ייושם גם בספרד.
- אני לא יודע בוודאות שהמופיעים בציור היו יהודים או אחרים, אך יש סבירות לכך שמדובר באנוסים. ועוד משהו, לא מדובר בעונש של שריפה על מוקד, מדובר בטיהור באש, כדי שהאש תבעיר את החטאים ומדובר בהצתה עצמית, כי לאחר הכנת המוקד, המסכנים נקשרו עליו ובידו של אחד מהם שמו לפיד בוער. לאחר זמן מה המחזיק בלפיד הפיל אותו וזה מה שהצית את האש. כמובן שאם היו תקלות והאש לא ניצתה היטב, עזרו לה. בברכה. ליש - שיחה 14:57, 15 בפברואר 2013 (IST)
- אני לא סבור שמדובר ביהודים מהסיבה שלא ראיתי בתמונותיו של גויה התייחסות מיוחדת ליהודים. גויה עצמו היה קתולי שספג לא מעט רדיפות מצד הכנסייה ולכן יותר הגיוני שהוא יתאר אנשים כמהו. בכל אופן, אין סיבה להניח שמכל העבירות הכבדות הטקס הנ"ל מתאר את העונש על היהדות (זו הנחה שאין לה יסוד. זה יכול להיות כל דבר). הכובע היהודי אולי קשור בכובע ההשפלה של הכופרים, אבל זה קשר לא ישיר. הכובעים לא נראים דומים וכובע המחודד מופיע בתמונות אחרות של האומן (ראה מספר 23 ו24 שגם בהם לא נראים סממנים יהודים). אגב, בדרך כלל שרפו את הכופרים אחרי תליה ולא בהיותם בחיים, ובכל אופן זו כשאומרים הצתה עצמית מתכוונים להתאבדות ולא הוצעה ברברית להורג באירופה הנאורה. אני מניח שזה המאה ה19 או סוף המאה ה18 בגלל לבוש של השופט. לסיכום, אני לא רואה סיבה להניח שמדובר ביהודים עקב עיקרון תערו של אוקאם. Corvus,(שיחה) 15:14, 15 בפברואר 2013 (IST)
- אני לא יודע בוודאות שהמופיעים בציור היו יהודים או אחרים, אך יש סבירות לכך שמדובר באנוסים. ועוד משהו, לא מדובר בעונש של שריפה על מוקד, מדובר בטיהור באש, כדי שהאש תבעיר את החטאים ומדובר בהצתה עצמית, כי לאחר הכנת המוקד, המסכנים נקשרו עליו ובידו של אחד מהם שמו לפיד בוער. לאחר זמן מה המחזיק בלפיד הפיל אותו וזה מה שהצית את האש. כמובן שאם היו תקלות והאש לא ניצתה היטב, עזרו לה. בברכה. ליש - שיחה 14:57, 15 בפברואר 2013 (IST)
ערינג
[עריכת קוד מקור]מישהו ידע מה המשמעות של מילת הסלנג הזו?
- הערינג איז א פיש פון דעם מין Clupea, וואס מען געפינט אין די פלאטשיקע וואסערן פון די צפון פאציפישן און אטלאנטישן אקעאנען, כולל דעם באלטישן ים. הערינג. עוזי ו. - שיחה 11:12, 13 בפברואר 2013 (IST)
- ראה הרינג, שמוליק - שיחה 17:01, 13 בפברואר 2013 (IST)
- זה לא סלנג, זהו שמו של הדג • חיים 7 • (שיחה) • ג' באדר ה'תשע"ג • 20:14, 13 בפברואר 2013 (IST)
- ראה הרינג, שמוליק - שיחה 17:01, 13 בפברואר 2013 (IST)
ממשק לעריכת בסגנון וויקי אופליין
[עריכת קוד מקור]כולל הפניות קישורים וכדו', מישהו מכיר? הוי ארצי - שיחה 13:58, 15 בפברואר 2013 (IST)
האם לתושבי עזה יש אינטרנט חופשי ?
[עריכת קוד מקור]או שגם הם מוגבלים באופן דיקטטורי כמו בהמון מדינות אסלאם, ושאר דיקטטורות ?
- שאלה יפה מאוד. עִדּוֹ - שיחה 08:54, 16 בפברואר 2013 (IST)
- לפי מה שכתוב כאן יש להם אינטרנט אך יש גם גורמים קיצוניים שמנסים למנוע זאת.
- בהמשך הערך כתוב שאתרי פורנוגרפיה חסומים בהוראת חמאס. NiD123 - שיחה 15:46, 16 בפברואר 2013 (IST)
מהו אחוז הנשים בוויקיפדיה העברית כיום?
[עריכת קוד מקור]מישהו יודע? WikiJunkie - שיחה 02:55, 16 בפברואר 2013 (IST)
- איזה נשים? ערכים על נשים? נשים שעורכות? אין חובת הזדהות בעריכה...Uziel302 - שיחה 08:19, 16 בפברואר 2013 (IST)
- כוונתי הייתה לנשים שעורכות. על אף שכמובן קשה לאמוד את המספר המדויק משום שאין חובת הזדהות בעריכה, עם זאת, אני לא אתפלא אם לדוגמה עמותת ויקימדיה ישראל או ויקיפדים ישראלים בולטים מסויימים פירסמו בעבר את הערכותיהם כבר בנושא זה. WikiJunkie - שיחה 08:51, 16 בפברואר 2013 (IST)
- תגובה: עמותת ויקימדיה לא קיימה סקר לגבי מינם, דתם או מוצאם של העורכים, ולא ידוע לי על כוונה רשמית לבדוק זאת.
- אבל בעוד שמספר הנשים באוכלוסייה הוא כחמישים אחוז, הרי ש-ניכר לעין שבין עורכי הוויקיפדיה אין חמישים אחוז נשים, אלא פחות מכך באופן מובהק. וחבל. בברכה, דני. Danny-w • שיחה 15:54, 16 בפברואר 2013 (IST)
- קרן ויקימדיה כן אוספת את המידע הזה, אע"פ שאני לא יודע אם טרחו לאסוף אותו באופן ספציפי עבור ויקיפדיה העברית. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 16:19, 16 בפברואר 2013 (IST)
השפעת צדק על כדור הארץ
[עריכת קוד מקור]שלום, האם יש לכוח הכבידה של צדק השפעה על כדור הארץ ומסלולו? ואם כן עד כמה הוא משפיע עלינו בימינו אנו? -84.228.121.39 20:08, 16 בפברואר 2013 (IST)
- חוקי הפיזיקה קובעים שכל שתי מסות מושכות אחת את השניה לכן ברור שיש משיכה. עקב המרחק הרב והכיוון המשתנה אין, למיטב ידיעתי השפעה משמעותית, ואני משער שההשפעה הקטנה היא בתנודות קטנות של מסלול כדור הארץ. Uziel302 - שיחה 09:45, 17 בפברואר 2013 (IST)
- אני חושב שזו בעיה פתוחה בפיסיקה. בכל מקרה, בסקאלות זמן של האנושות זה כנראה לא משמעותי. משה פרידמן - שיחה 22:34, 18 בפברואר 2013 (IST)
איך עוקבים אחרי עריכות של משתמש רשום?
[עריכת קוד מקור]אני רוצה לעקוב אחרי משתמשים, לראות מה הם עורכים. אני יודע שיש דרך לעשות את זה. מישהו יכול לעזור לי?
- דף התרומות. אני נכנס לשם בקישור בשינויים אחרונים. בדף זה אתה יכול להכניס שם או ip ולראות את התרומות האחרונות של כל משתמש. Uziel302 - שיחה 09:56, 17 בפברואר 2013 (IST)
- תודה!
כדור הארץ
[עריכת קוד מקור]מה מונע מכדור הארץ ליפול לתוך החלל החיצון? 109.64.176.250 10:52, 17 בפברואר 2013 (IST)
- כדור הארץ נמצא כבר עכשיו בחלל. לאן נשאר לו ליפול? כמו לשאול מה מונע ממדוזה ליפול לתוך האוקיינוס. אם השאלה מתייחסת לשמירת מיקומו בהשוואה לשמש, אז התשובה היא כבידה. יוסי מחשבון אחר - שיחה 11:10, 17 בפברואר 2013 (IST)
מעוף מסוק
[עריכת קוד מקור]לו מסוק היה מתרומם לגובה ועמד במקומו. האם כדוה"א היה נע מתחתיו ונחיתתו תהא בנקודה שונה מהתרוממותו? אם לא מדוע? אם התלות היא בגובה ההתרוממות (למה?) מהו הגובה? תודה--217.132.229.76 13:25, 17 בפברואר 2013 (IST)
- נראה לי שהנקודה תיהיה אותה נקודה. ניקח דוגמה פשוטה: במכונית נוסעת במיהרות גבוהה (נגיד 120 קמ"ש), נזרק כדור אנכית לקרקע לגובה מסויים. כשהכדור יחזור למטה, הוא ינחת באותה נקודה. זה חוק כלשהו בפיזיקה. נ"ב: האטמוספירה של כדור הארץ נעה במהירות הסיבוב שלו (כ-2,600 קמ"ש), קח את זה בחשבון. Hyuna • שיחה • אפל, זה לא רק תפוח • חציל-צילון • 13:28, 17 בפברואר 2013 (IST)
- בגדול הנקודה תהיה אותה הנקודה בכלל שימור תנע זוויתי. משה פרידמן - שיחה 14:04, 17 בפברואר 2013 (IST)
- הפיזיקה שלי היא בסיסית למדי, ובכל זאת נראה לי שברגע שהכדור נזרק למעלה מכדור הארץ, הוא כבר לא שותף לתנע הזוויתי של כדור הארץ ואין לו כל תנע זוויתי משלו. יש לו מרכיב כלשהו של מהירות התחלתית בציר ה-X וזהו. ככל שהכדור גבוה יותר, המרכיב בציר ה-X יהיה איטי יותר בהשוואה למהירות הקרקע המסתחררת. אם תזרוק אותו ממש ממש גבוה, נניח שיקח לו שבוע ליפול חזרה, אין לי סיבה לחשוב שהוא יקיף את כדור הארץ שבע פעמים ויפול חזרה בנקודת המוצא שלו. המסוק מהשאלה יחזור לאותה נקודה בגלל שתנועתו היא יחסית לגוש האוויר המקיף אותו, וגוש האוויר המקיף אותו מסתובב יחד עם כדור הארץ. גם אם תנועת גוש האוויר היא אחרת, למשל רוח צפונית (שאין לה קשר ישיר לסיבוב כדור הארץ), הטייס יקפיד על תנועה בגוש האוויר צפונה שתשמר את מיקומו היחסי מעל לשדה התעופה אם ברצונו לרחף או כל תנועה אחרת בהתאם לרצונו וליכולת המסוק. יוסי מחשבון אחר - שיחה 16:00, 17 בפברואר 2013 (IST)
- אתה צודק במה שאמרת, וזוהי הסיבה לכך שמסוק כזה ירגיש כוח קוריוליס (שזה כח מדומה הנובע מההסבר שלך) בזמן ההמראה והנחיתה בלבד. לכן כתבתי לך למעלה "בגדול". הכח הזה הוא לא מאוד משמעותי עבור מסוק. משה פרידמן - שיחה 22:27, 18 בפברואר 2013 (IST)
- תיקון: אתה צודק במה שאמרת לעניין המהירות בציר x. כמובן שיש לו עדיין תנ"ז משלו, אבל זה לא חשוב לצורך התשובה כרגע. משה פרידמן - שיחה 22:30, 18 בפברואר 2013 (IST)
- הפיזיקה שלי היא בסיסית למדי, ובכל זאת נראה לי שברגע שהכדור נזרק למעלה מכדור הארץ, הוא כבר לא שותף לתנע הזוויתי של כדור הארץ ואין לו כל תנע זוויתי משלו. יש לו מרכיב כלשהו של מהירות התחלתית בציר ה-X וזהו. ככל שהכדור גבוה יותר, המרכיב בציר ה-X יהיה איטי יותר בהשוואה למהירות הקרקע המסתחררת. אם תזרוק אותו ממש ממש גבוה, נניח שיקח לו שבוע ליפול חזרה, אין לי סיבה לחשוב שהוא יקיף את כדור הארץ שבע פעמים ויפול חזרה בנקודת המוצא שלו. המסוק מהשאלה יחזור לאותה נקודה בגלל שתנועתו היא יחסית לגוש האוויר המקיף אותו, וגוש האוויר המקיף אותו מסתובב יחד עם כדור הארץ. גם אם תנועת גוש האוויר היא אחרת, למשל רוח צפונית (שאין לה קשר ישיר לסיבוב כדור הארץ), הטייס יקפיד על תנועה בגוש האוויר צפונה שתשמר את מיקומו היחסי מעל לשדה התעופה אם ברצונו לרחף או כל תנועה אחרת בהתאם לרצונו וליכולת המסוק. יוסי מחשבון אחר - שיחה 16:00, 17 בפברואר 2013 (IST)
- לפי הבנתי כשמסוק ממריא בקו ישר כלפי מעלה הוא למעשה ממריא בקו ישר ביחס לכדור הארץ כך שבייחוס לנקודה שלא נעה עם כדור הארץ יש מהירות על ציר האיקס בנוסף למהירות על ציר הווי. האויר המקיף את המסוק והאטמוספירה של כדור הארץ אינם רלוונטיים, גם בירח ללא אטמוספירה ואויר התוצאות יהיו זהות. Uziel302 - שיחה 21:34, 17 בפברואר 2013 (IST)
האטמוספירה נעה עם סיבוב כדור הארץ (אחרת היו מנשבות כאן רוחות שלא מעלמא הדין) כך שכל הדיון הזה אינו נחוץ. הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, - שיחה 08:51, 18 בפברואר 2013 (IST)
- נחוץ מאד למקרה שנזרוק אבן בדיוק לכיוון מעלה מעל פני הירח, צריך לזוז הצידה כדי שלא תיפול על ראשנו או שאפשר להרגיש בטוחים? יוסי • שיחה 21:27, 18 בפברואר 2013 (IST)
- מה גם שזה להחליף שור בחמור. כי אז ישאל השואל מדוע האטמוספירה נעה עם כדור הארץ, שזו שאלה מאוד מאוד דומה. משה פרידמן - שיחה 22:27, 18 בפברואר 2013 (IST)
- לא יודע מה אתך, משה, אבל אני מעדיף להתעסק עם חמור. שוורים הרבה יותר מסוכנים, למיטב ידיעתי, ואם זה תלוי בי אני מחליף שור וחמור בתרנגולת.
- לגבי ההשוואה לירח - מסוק לא ימריא על פני הירח, למעשה, המנוע שלו כלל לא יעבוד. עוד תוספת מיותרת , אם כי יש בה חן משלה. על כל פנים לשאלה שנשאלה היא אינה מהותית. הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, - שיחה 23:35, 18 בפברואר 2013 (IST)
- נניח, שהמנוע של המסוק לא היה צורך חמצן, ונניח, שהמנוע היה פועל על פני הירח, באותו הספק שבו הוא פועל על פני כדור הארץ. לאיזה גובה היה מתרומם המסוק, בצפיפות הדלילה של האטמוספירה ובכוח הכבידה החלש השוררים על פני הירח? 80.230.45.225 20:11, 20 בפברואר 2013 (IST)
- מה גם שזה להחליף שור בחמור. כי אז ישאל השואל מדוע האטמוספירה נעה עם כדור הארץ, שזו שאלה מאוד מאוד דומה. משה פרידמן - שיחה 22:27, 18 בפברואר 2013 (IST)
שחקנים זרים בכדורגל האנגלי
[עריכת קוד מקור]1. כמה שחקנים זרים (מחוץ לאיחוד האירופי) מותר לקבוצה אנגלית בארבע הליגות המקצועניות להחזיק? 2. האם לקבוצה מהליגות הנמוכות יותר (קונפרנס ומטה) מותר להחזיק זרים? תודה24.212.224.37 17:30, 17 בפברואר 2013 (IST)
אלמניה
[עריכת קוד מקור]מה מקור השם "אלמניה" (המכשיר לתקוע בזנטים)? 109.65.197.202 18:15, 17 בפברואר 2013 (IST)
- נדמה לי שזה "הלמניה". Nachi • שיחה 18:16, 17 בפברואר 2013 (IST)
- ואולי בכלל "הלמניע" הלחם של הלם וניע מלשון לנוע להזיז וזאות בעצם הפועלה שמרחשת הולמים בבזנט והוא נע פנימה אבל זאות רק השערה ויתכן שאני טועה Gutter • שיחה 18:34, 17 בפברואר 2013 (IST)
- כאן כתוב שזה הלמנייה מהשורש ה.ל.מ (להלום, מהלומה), לא בטוח עד כמה המקור אמין. NiD123 - שיחה 00:55, 18 בפברואר 2013 (IST)
- הגיוני שזה הלמניה. המשקל הוא משקלן של המלים לחמניה ועגבניה. השורש הל"מ מתאים לייעודו של המכשיר: להלום בבזנטי"ם. אם אני הייתי ממציא את שם המכשיר, הייתי קורא לו "הִלמִיה" על משקל שמשיה, מטריה, ברזיה וכדומה, משקל המתאים למכשירים. אגב, גם אני סברתי פעם שזה "אלמניה" עד שנפל לי האסימון. ההסבר המשעשע שהמצאתי למלה היה קשור במלה אלמנה, ובמצבו של מי שהשתמש במכשיר הזה בחוסר זהירות. אביתר ג' • שיחה • תרומות • ט' באדר ה'תשע"ג • 12:59, 19 בפברואר 2013 (IST).
- כאן כתוב שזה הלמנייה מהשורש ה.ל.מ (להלום, מהלומה), לא בטוח עד כמה המקור אמין. NiD123 - שיחה 00:55, 18 בפברואר 2013 (IST)
- ואולי בכלל "הלמניע" הלחם של הלם וניע מלשון לנוע להזיז וזאות בעצם הפועלה שמרחשת הולמים בבזנט והוא נע פנימה אבל זאות רק השערה ויתכן שאני טועה Gutter • שיחה 18:34, 17 בפברואר 2013 (IST)
מילואים
[עריכת קוד מקור]אם אני שכיר שמרוויח בממוצע פחות משכר המינימום ועשיתי יממי"ם שמגיע לי בעבורם יותר ממה שאני מרוויח בד"כ ,האם מותר לי לדרוש מביטוח לאומי שכר על הימי מילואים בלי לידע אותם על ההכנסה הרגילה שלי? האם אקבל פחות אם כן אידע אותם? תודה.
- למיטב ידיעתי התשלום המינימלי לימ"ם הוא לפי שכר מינימום. אם אני לא טועה, כל שעליך לעשות, הוא לתבוע את ימי המילואים ישירות מביטוח לאומי. במילים אחרות (אחרי 2 דקות בדיקה באינטרנט) "מינימום התגמול הוא 68% מהסכום הבסיסי, לחודש - 5,771 ש"ח (החל ב- 01.01.2013) וליום - 192.37 ש"ח (החל ב- 01.01.2013) . " מתוך אתר ביטוח לאומי. יוסי • שיחה 20:25, 17 בפברואר 2013 (IST)
תודה.
האם אני מדייק? - ביוכימיה
[עריכת קוד מקור]פוספט וגלוקוז משמשים ליצירת ATP שהוא מקור האנרגיה "לטווח קצר", כלומר, בעת מאמץ כבר בדקה הראשונה ה ATP ישמש ליצירת אנרגיה (במיטוכנדריה), לעומת זאת, בשלב מאוחר ייעשה שימוש לכך גם בקריאטין (בעיקר בכבד ובשרירים), ואחרי 20 דקות בערך בשומן שהוא מקור אנרגיה "לטווח ארוך". ?
תוך כמה זמן חומר "בשחרור מהיר (Immediate release) מתפרק אל מחזור הדם?
[עריכת קוד מקור]יש המון תוספים, תרופות, וכו' שמתפרקים מהר, תמיד עניין אותי כמה מהר זה. עיכול הוא הרי תהליך איטי לפי הידוע לי.
- With immediate release --opioids--, they generally begin working in 15-30 minutes. The peak action will be at about the 2-3 hour mark then will taper off over the next couple of hours.זאת רק דוגמה יש שוני גדול בהתאם לחומר. Nachum - שיחה 11:26, 18 בפברואר 2013 (IST)
Teach the Controversy
[עריכת קוד מקור]באתר אחד חולצות עם כיתובים זהים ותמונות שונות. אתם יכולים להסביר לי את פשר הדבר?
אני רואה שחלק מהתמונות מייצגות איזשהם תפישות עולם מיושנות או מופרכות. מה זה בא להגיד? ומה זה לדוגמה דינוזאור שחורשים עליו, מה זה מטוס עם מבחנה, מה זה מלכת אנגלייה ירוקה ואדם עם שור ענקיים? 79.176.198.230 09:46, 18 בפברואר 2013 (IST)
- זו פארודיה על התפישה של הבריאתנים האוונגליסטים בארה"ב, לפיה אין ללמד בבית הספר את תאוריית האבולוציה לבדה, אלא יש ללמד על המחלוקת הקיימת, כביכול, בין תפישת הבריאה לבין תאוריית האבולוציה, מתוך נסיון להשוות בין מעמדן המדעי של השניים. החולצות לועגות לתפישה הזו בכך שהן מציעות "ללמד את המחלוקת" גם בתחומים אחרים, כלומר להציג תאוריות פסאודו מדעיות לצד תאוריות מדעיות מקובלות. הדינוזאור מתייחס לטענה הנפוצה בקרב הבריאתנים בארה"ב שהדינוזאורים חיו לפני כמה אלפי שנים, לצד בני אדם. 94.159.240.217 09:51, 18 בפברואר 2013 (IST)
מספר הפחמנים המינימלי בסוכר
[עריכת קוד מקור]בערך פחמימה היה כתוב עד לא מזמן כי "הסוכרים הקטנים ביותר הם הטריוזות". מחקתי משפט זה משום שהוא לא מדוייק לפי הבנתי:
- הגדרתו המרחיבה ביותר של הסוכר (או של הפחמימה) היא הגדרה התלויה בנוסחתו המולקולרית: CnH2nOn. לפי הגדרה זו, הסוכר הקטן ביותר הוא בעל פחמן אחד בלבד ולא טריוזה בעלת שלושה פחמנים. סוכר זה הוא לא אחר מאשר הפורמאלדהיד או בשמו המוכר, הפורמלין. לחומר ישנה נוסחה מולקולרית של CH2O.
- הגדרתו המצמצמת יותר של הסוכר (או של הפחמימה) דורשת נוסף על קיום הנוסחה המולקולרית, גם קיומה של קבוצת קרבוניל אלדהידית או קטונית וקיומה של קבוצת הידרוקסיל. גם לפי הגדרה זו, הסוכר הקטן ביותר הוא בעל שני פחמנים ולא טריוזה בעלת שלושה פחמנים. סוכר זה הוא הגליקולאלדהיד. לחומר ישנה נוסחה מולקולרית של C2H4O2 והוא מכיל קבוצת קרבוניל אלדהידית וקבוצת הידרוקסיל.
כך או כך, המשפט לגבי הטריוזות אינו נכון. לכל היותר ניתן לומר שהקטוזות הקטנות ביותר הן הטריוזות, אך האלדוזות הקטנות ביותר יכולות להיות גם קטנות יותר.
האם אני צודק בכל המהלך הזה? ואם לא, היכן הטעות? תודה. אביתר ג' • שיחה • תרומות • ח' באדר ה'תשע"ג • 12:50, 18 בפברואר 2013 (IST).